Kriza: Zagrebački komunalni div u crvenom

Holding traži kredit spasa - hitno mu treba 20 milijuna eura

holding
Goran Stanzl
28.09.2009.
u 22:24

Pad likvidnosti priznali su u financijskom izvješću za prvih šest mjeseci o kojemu se raspravljalo u gradskom Gospodarsko-socijalnom vijeću gdje je zaiskrilo između gradonačelnika Milana Bandića i šefa Holdinga Ive Čovića.

Posljednjih dana napisali smo nekoliko tekstova o financijskim problemima Holdinga kojemu prijeti kolaps ako uprava ne povuče radikalne poteze - zamrzne plaće i ukine besplatni javni prijevoz. Da je voda došla do grla, priznali su i sami. Na tržištu kapitala traže revolving kredit od 20 milijuna eura.

Bandić vs. Čović na GSV-u
- Želimo imati otvorenu kreditnu liniju za eventualne potrebe u obrtnim sredstvima. S obzirom na opću nelikvidnost u gospodarstvu, ovime se želimo zaštititi od eventualnog izostanka naplate nekih potraživanja - glasi službeni odgovor uprave Holdinga.

No, vjerojatnije je da se Holding više boji vlastite nelikvidnosti nego "opće nelikvidnosti u gospodarstvu". Pad likvidnosti priznali su u financijskom izvješću za prvih šest mjeseci o kojemu se raspravljalo u gradskom Gospodarsko-socijalnom vijeću gdje je zaiskrilo između gradonačelnika Milana Bandića i šefa Holdinga Ive Čovića. Oštra prepirka nastala je nakon što su predstavnici poslodavaca Čovića zamolili da im objasni kako je moguće da je broj zaposlenih u prvih šest mjeseci porastao za 341, a plaće 5,4 posto.

- Čovićeva objašnjenja da je to posljedica zapošljavanja sezonaca, da su morali zaposliti više ljudi u Zagrebparkingu zbog širenja parkirališnih zona, da je ZET povećao broj linija i vozila... nisu bila uvjerljiva.

Najviše mi smeta što smo se prije pola godine dogovorili, te to ugradili i u antirecesijske mjere, da otkaza i rezanja plaća neće biti, ali isto tako da neće biti novih zapošljavanja ni rasta plaća - rekao je Vladimir Ferdelji, predstavnik gospodarstvenika u GSV-u. Čović je  tražio još vremena da sredi stvari u Holdingu, a Bandić mu je odbrusio: "Vremena više nema!" No, koliko god se gradonačelnik trudi svu odgovornost svaliti na Ivu Čovića, najveći krivac za financijske probleme u Holdingu ipak je on.

Dug gomilan tri godine
ZET-u, kojemu unatoč gradskoj subvenciji od 859 milijuna kuna godišnje fali pola milijarde kuna, gradonačelnik "pomaže" kupnjom 214 novih autobusa te odlukom da se svi osim zaposlenih voze besplatno.

Neslužbeno doznajemo da je Grad Holdingu dužan gotovo milijardu kuna zbog nepodmirenih obveza u posljednje tri godine. S tim će brojkama Čović doći na sastanak s Bandićem i tražiti redefiniranje odnosa između Grada i Holdinga.

Ključne riječi

Komentara 30

Avatar cluesblues
cluesblues
23:12 28.09.2009.

...tu se nesto sporimo sa janezima o izlazu na more, ali kako izgleda, uskoro ce ko got hoce moci kupit cijelu ovu propalu banana drzavu za jednu kunu....

SE
sejoman
08:45 29.09.2009.

kumovi i kumice

OB
-obrisani-
22:52 28.09.2009.

Ne treba se više dozvolit ovima koji loše vode hrvatske firme da se zadužuju i da i dalje rasprodaju naše dobro.Treba svim tim kvazi direktorima i menađerima sjesti na njihove bankovne račune i oduzeti im sve šta su stekli dok su krali i pljačkali iako su znali da firme guraju u propast nisu se odrekli velikih plaća i menađerskih premija

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije