Iako se već godinama govori o povezivanje "zelene" i "plave" Hrvatske i plasiranju poljoprivrednih proizvoda s kontinenta na Jadran tijekom turističke sezone ta suradnja još uvijek nije na pravi način uspostavljena. Rečeno je to i na završnoj konferenciji projekta "Gourmet Hrvatska" koji za cilj ima povezivanje prehrambeno – prerađivačkog sektora sa sektorom turizma kako bi Hrvatska sukladno Strategiji razvoja turizma do 2020. godine postala prepoznatljiva gastronomska turistička destinacija te ušla u 20 vodećih turističkih destinacija u svijetu.
- Domaće kvalitetne hrane ima, a posebno veseli što je ima sve više i više. Ljudi se polako okreću domaćoj proizvodnji. I osobno pokušavam što više domaćih proizvoda implementirati u kuhinji, a onda na taj način dobivamo i na autentičnosti. Međutim, nekih domaćih proizvoda ima dovoljno nekih pak ne tako da na tome treba još dosta raditi. Ipak, situacija je danas puno bolja nego prije nekoliko godina i vjerujem da će biti još bolja - rekao je šef kuhinje Hotela Osijek Tomica Đukić.
Ističe i kako je jako važno što šefovi kuhinja prepoznaju vrijednost domaćih proizvoda kojima se svi polako okrećemo.
Sličnog mišljenja je i Rudolf Štefan, vlasnik restorana Pelegrini u Šibeniku, gdje je i šef kuhinje, koji je nagrađen i Michelinovom zvjezdicom.
- Trudimo se što više povezati "zelenu" i "plavu" Hrvatsku ali nije jednostavno. Uz komunikaciju imamo problem i s nedovoljnim količinama domaćih proizvoda ali i distribucijom. U jelovnik stavljamo samo jela za koje imamo osigurane dovoljne količine proizvoda posebno u vrijeme sezone - rekao je Štefan koji je u Iloku sklopio dogovor o isporuci svježeg soka i kvasine od kupine.
Dodaje i kako prije svega u njegovom restoranu računaju na domaće proizvode iz okruženja, a kada je riječ o kontinentu u ponudi imaju vina i suhomesnate proizvode.
Državni tajnik u ministarstvu turizma Frane Matušić rekao je kako 30 posto turista Hrvatsku posjećuje radi gastronomije te da u tom dijelu imamo veliku priliku za dalji razvoj i napredak ali i da oko 15 posto domaćih poljoprivrednih proizvoda završava u turističkom sektoru.
- Hotelijeri nisu zadovoljni s ponuđenim količinama domaćih proizvoda i to posebno u vrijeme turističke sezone. Ta ponuda se može značajno povećati. Izradit ćemo bazu podataka koju će činiti proizvođači sa svojim proizvodima i količinama ali vlasnici hotela i restorana sa svojim potrebama. Sve će biti na jednom mjestu kako bi znali što se nudi i što se trži - najavio je Matušić.
Prema podacima iz Ministarstva poljoprivrede domaći proizvođači za potrebe turizma u Hrvatskoj osiguravaju dovoljne količine samo jabuka, višanja, trešanja, mandarina, jaja, meda, a kada je riječ o mesu samo mesa peradi. Sve drugo se mora uvoziti.
-I proizvođači i turistički djelatnici su veoma zainteresirani za domaće proizvode ali je osnovni problem nedostatna količina. Svi oni kažu kako žele domaće proizvode u svojim restoranima i hotelima ali ih nema dovoljno. Neophodno je proizvođače motivirati da proizvode više i kvalitetnije proizvode koje bi isporučivali na Jadran, rekao je načelnik sektora za industrijsku politiku Ministarstva gospodarstva Robert Blažinović.
>> Pogledajte video: Kako se vara kupce na tržnicama
Domaće banane, mango,trešnje u srpnju i kolovozu,.domaći limun,.šparoge, domaće škarpine, kovače, škampe, meso je moguće organizirati, ali to se nikad neće dogoditi jer smo mi kao narod 99% socijalističkog mentalnog sklopa. Prvo seljaci moraju razumijeti tržište i uložiti novac i znanje da mogu pratit tržište, zatim stočari isto tako, da bi bilo domaće ribe moraju postojati lovostaji kad je riba u mrijestu, ali to političari i ribari nikad nebi dopustili, a kada bi i imali to sve uređeno pitanje je kupovne moći jer svima je poznato " a zakaj je to tu kod vas sve skupo, mi smo vam iz Zagreba i to je kod nas puno jeftinije. Zakon ponude i potražnje gospoda nikad neće razumijeti!