Hrvatskoj se karte dobro poslaguju i za iduću turističku sezonu. Već je prvog dana velike svjetske turističke burze World Travel Market u Londonu jasno da će dogodine ugostiti i više od ovogodišnjih, rekordnih pola milijuna Britanaca. U inozemstvo ih godišnje putuje gotovo 60 milijuna, a u 2016. će ih si to priuštiti još i vise, prema procjenama 79 posto ovdašnjih turističkih menadžera. Hrvatska, pri tom, pripada krugu povlaštenih zemalja za koje se ne vezuju sigurnosna pitanja. A upravo su takve teme na prvom mjestu mnogim Britancima kad odlučuju kuda će na odmor. Anketa provedena uoči londonske burze pokazala je da većina (52%) bira destinaciju prema tome koliko je cjenovno povoljna, za 39 posto Britanaca ključno je lijepo vrijeme, a za 33 posto anketiranih je najvažnije pitanje može li se ta zemlja naci na udaru terorista. Također, 25 posto Britanaca brine sigurnost zračnog prometa i svake ih sumnja može odvratiti od neke zemlje. Strepnju je unio i pad aviona s ruskim turistima, koji su se vraćali iz Egipta, unatoč tome sto okolnosti još nisu poznate.
- Nažalost, ovakve se tragedije događaju, ali ne, to neće imati nikakvog utjecaja na nas truizam. Brojke nam rastu, ove godine imamo oko 700.000 turista iz Britanije, a dogodine planiramo milijun - kaže direktorica egipatskog turističkog ureda u Londonu Omayma Elhusseini.
Za hrvatski turizam, kako se čini, straha nema ni u svjetlu izbjegličkog vala. Ni naša zemlja, ni Grčka, koja je također na ruti, dosad nisu zbog toga trpjele, a Hrvatska je, čini se, na tome priskrbila i neke poene.
- Dobro je poznato da jje kroz vašu zemlju prošlo vise od 300.000 izbjeglica i migranata. Hrvatska je otpočetka zauzela principijelan, odgovoran i humanitaran, pristup i drži ga se cijelo vrijeme. U Ujedinjenim narodima se to jako cijeni. Svjesni smo da je to veliki teret, ali očigledno je da Hrvatska ne bježi od svoje međunarodne uloge i odgovornosti. Uistinu, vaša je zemlja u načinu kako se nosi s tom krizom zaslužila veliki respekt međunarodne zajednice - kazao je u Londonu glavni tajnik Svjetske turističke organizacije pri UN-u Taleb Rifai.
Inače, hrvatska se na sajmu u Londonu, gdje će se sklopiti poslovi vrijedni 2,5 milijardi funti, predstavlja u novom ruhu. U skladu s novim sloganom 'Croatia, Full of Life', moderniziran je i izložbeni prostor, a informatori Hrvatske turističke zajednice su u novim uniformama. Haljine za djevojke su sivane, a tamnoplave hlače i svijetloplave košulje za mladice, buduće se sve pripremalo u pet do 12, kupljene su u dućanu. Na košuljama je samo naknadno diskretno apliciran novi slogan.
za švercanje azlanata i uništenje državnih granica sigurno ćete dobiti respekt svijeta