Hrvatska slavi deset godina u Europskoj uniji kada i Europa slavi 30 godina slobodnog tržišta. Gdje su danas hrvatski izvoznici u odnosu na druge EU zemlje? Koje smo prilike iskoristili, a koje su nam promaknule? Koliko su nove globalne okolnosti promijenile strategije tvrtki i imamo li neke nove niše na raspolaganju?
Upravo su to teme nadolazeće konferencije Hrvatske gospodarske komore Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje – nove prilike, koja će se održati 15. lipnja u Zagrebu.
Posljednjih su godina međunarodno poslovanje i industrijski razvoj obilježeni izazovima i previranjima, od pandemije do rata u Ukrajini, što se prelilo na energetsku krizu i ekonomsku nesigurnost. Došlo je do pojave novih trendova poput reshoringa i nearshoringa, a pronalazak novih izvoznih tržišta sve je zahtjevniji proces.
Europske zemlje globalno kreću u reviziju strateških tržišta i revidiranje ovisnosti, posebno u ključnim tehnologijama i sirovinama. Ključni faktori na kojima se gradi budućnost EU gospodarstva su: povećana održivost, otpornost i uključenost, za inovativnu i jaku tehnološku bazu te jačanje EU kao sigurnosnog i obrambenog čimbenika.
A kako se hrvatske tvrtke nose s izazovima u internacionalizaciji poput održavanja konkurentnosti u uvjetima visokih cijena energenata i porasta inflacije, nedostatka radne snage i poremećaja u globalnim dobavnim lancima u fokusu svih dionika u međunarodnom poslovanju? Neki to vide kao priliku i brzo se prilagođavaju novim okolnostima, pronalaze niše u kojima ostvaruju uspješne izvozne priče, dok drugi ne pronalaze dovoljno brzo prava rješenja.
Konferencija Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje – nove prilike okupit će vodeće stručnjake iz raznih sektora i hrvatske izvoznike kako bi razmijenili iskustva i najbolje prakse u međunarodnom poslovanju te raspravljali o potencijalima i izazovima hrvatskog izvoza i ulaska na nova tržišta.
Sudjelovanje je besplatno, a više informacija o prijavama i programu dostupno je OVDJE.