Nejednaki uvjeti

Hrvatskom avioprijevozniku prijeti propast: Na istoj liniji Ryanair plaća 3,5, a CA 17,5 eura takse po putniku...

Croatia airlines
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/2
14.04.2021.
u 06:29

U Croatia Airlinesu sad traže od MZLZ-a još bolje uvjete nego što ih je dobio Ryanair, i to kao najveći korisnik usluga zagrebačkog aerodroma.

Hrvatski nacionalni prijevoznik ovih je dana oštro istupio prema koncesionaru Zračne luke “Franjo Tuđman”, tvrtki Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), zbog poticaja koje je dobio najveći niskobudžetni avioprijevoznik u Europi Ryanair za uspostavu svoje baze u Zračnoj luci "Franjo Tuđman" i pokretanje 12 linija.

U Croatia Airlinesu sad traže od MZLZ-a još bolje uvjete nego što ih je dobio Ryanair, i to kao najveći korisnik usluga zagrebačkog aerodroma. Croatia Airlinesu posebno smeta što je Ryanair dobio poticaje za svoje linije iz Zagreba na kojima ona već godinama leti. Tako je od 12 najavljenih Ryanairovih linija iz Zagreba osam već pokriveno. Nove su samo Göteborg, Podgorica, Karlsruhe i Dortmund. U CA se pri tome pozivaju na uvjete koji su ponuđeni Ryanairu, prema modelu poticaja rasta prometa, dokumentu koji je
osmišljen radi razvoja ruta koje ne postoje na ZAG-u (što je kratica za ZL “Franjo Tuđman” Međunarodne udruge za zračni promet – IATA). A u dodatku tog dokumenta navode se sve postojeće rute iz Zagreba i IATA kodovi zračnih luka. Ryanair je tako najavio letove iz Zagreba za Bruxelles, London, Pariz, Milano, Rim, Oslo, Frankfurt, München, destinacije koje su već sa Zračne luke "Franjo Tuđman" pokrivene letovima CA, ali i drugih kompanija. No Ryanair je poznat po tome što uglavnom leti na sekundarne, manje aerodrome velikih gradova. Pa tako u Bruxelles ne ide na glavni aerodrom čiji je kod BRU nego na sporedni – Charleroi, CRL.

Za Frankfurt će letjeti na Hanh čiji je kod HHN, dok za glavnu zračnu luku s kodom FRA leti CA. Za Milano Ryanair će letjeti
na manju zračnu luku Bergamo, BGY, a ne Milan Malpensa, MXP, na koji ljeti leti CA. Ryanair će iz Zagreba letjeti za London Stansted, STN, a ne na London Heathrow, LHR, na koji leti CA. CA leti za pariški Charles de Gaulle, CDG, a Ryanair za Beauvais,
odnosno BVA. Ryanair će iz Zagreba za Rim letjeti na aerodrom Ciampino, CIA, dok CA leti na Fiumicino, FCO. CA za Oslo leti
na glavni aerodrom, OSL, a Ryanair na sekundarni Torp, TRF.

CA leti za glavni münchenski aerodrom MUC, dok će Ryanair letjeti za Memmingen, FMM, koji je udaljen 114 kilometara od Münchena. U CA su primijetili da se navedeni kodovi IATA-e odnose na aerodrome, a ne na lokacije, odnosno regije i gradove u kojima se nalaze te da model poticaja kamuflira letove Ryanaira u destinacije u koje već lete CA i drugi prijevoznici.

A prema modelu poticaja rasta MZLZ-a, navode u CA, irskom avioprijevozniku ponuđeno je 80% popusta na putničku naknadu te besplatno slijetanje u Zračnoj luci "Franjo Tuđman". Putnička naknada na Tuđmanu iznosi 17,5 eura za međunarodne putnike. To bi onda značilo da će Ryanair od lipnja, kad krene s letovima za Bruxelles, plaćati samo 3,5 eura po putniku za tu naknadu, a CA, koji također leti na toj ruti, ali slijeće na drugi aerodrom, i dalje će plaćati tu taksu 17,5 eura po putniku. Tako će biti i na ostalih sedam ruta na kojima se preklapaju njihovi letovi. U CA kažu da namjeravaju nastaviti razgovore iz MZLZ-a o usklađivanju uvjeta usluga s uvjetima koje je dobio novi konkurent u Zagrebu, uzimajući pritom u obzir broj linija i prevezenih putnika, te da očekuju da će se postići dogovor. Iz MZLZ-a jučer nismo dobili komentar na taj slučaj.

Video: Jeftini letovi Ryanairom u lipnju kreću i iz Zagreba u 12 europskih destinacija!

Komentara 73

Avatar NenadNikolic
NenadNikolic
06:51 14.04.2021.

Ima tu više problema. Prvi je što nismo gospodari niti svojih aerodroma. Neki mudri ministar je pokazao da nam je izvrsno dati naše aerodrome u koncesiju strancima, pa kao stranci su pametniji i sve će biti bolje. Kao što je bilo bolje kada smo dali banke, telekomunikacije, hotele, ... Ovo sa aerodromskim uslugama gdje domaći prijevoznik dobije drastično veću taksu je svinjarija, a zaduženi za promet šute. Naravno da nam odlazi domaća firma u stečaj, to se i htjelo. Usluge će nakon tog stečaja odmah poskupiti, kao što su i usluge banaka, telekomunikacija ... Jedino će vlast i oni oko vlasti uštipnuti nešto. Tako nam je dvostruko poskupio tunel Učka kada je dato stranom koncesionaru. I tako je sve do danas. Velika je sreća što imamo tako moralne ljude u vrhovima vlasti. I svi su se cijepili odmah, ostali po malo umiru pod respiratorima. Mi sami smo krivi za svu tu silnu korupciju u Hrvatskoj.

SV
Sveznadar
08:06 14.04.2021.

A ča bi vi tili? Svoju kuću ste dali stranom gospodaru, a tili bi ostati gazde.

MM
Mirko_Motika
07:48 14.04.2021.

inače, direktor agencije koji je odobrio povećanje cijena sad sjedi u upravi aerodroma. a država se istovremeno obvezala plaćati penale aerodromu ako Croatia Airlines propadne. fantastični ugovori

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije