Ne žele financirati konkurenciju

Rat na Tuđmanu: Croatia Airlines želi bolje uvjete od Ryanaira

zracna_luka
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/3
12.04.2021.
u 16:12

Navode da očekuju da će se na sastancima koji predstoje dogovoriti bolji uvjeti za Croatia Airlines

Croatia Airlines traži bolje uvjete na Zračnoj luci Franji Tuđman nego što ih je dobio niskobudžetnih avioprijevoznik Ryanair, a koji je nadevno objaivo da otvara bazu u Zagrebu s 12 linija. Ryanairove činije iz Zagreba linije će biti prvenstveno udar na Croatia Airlines jer na osam od 12 njegovih linija se CA već leti.

Tako su iz CA danas poručili da oni kao najveći dugogodišnji korisnik usluga ZL Tuđman s više od 50 posto udjela u njezinom godišnjem putničkom prometu, od koncesionara na tom aerodormu Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ)  traži usklađivanje ugovorenih uvjeta usluga zračne luke s boljim komercijalnim uvjetima od onih koje je dobio novi konkurent u Zagrebu, irski Ryanair. Navode da očekuju da će se na sastancima koji predstoje dogovoriti bolji uvjeti za Croatia Airlines.

- Veliki broj snažnih konkurenata tržišna je realnost s kojom se Croatia Airlines u poslovanju suočava od svog osnutka i u tome uistinu nema ničega spornog, no nedopustivo je da nacionalni avioprijevoznik financira ulazak na tržište novih prijevoznika - upozoravaju iz CA. A to objašnjavaju time da po uvjetima ponuđenim Ryanairu CA bi  u  2019.  platilo  usluge  MZLZ-a 135,384.105 kuna manje od stvarno plaćenih iznosa, što bi istodobno značilo da bi tvrtka, umjesto iskazanog neto gubitka od oko 80 milijuna kuna, u toj godini iskazala neto dobit veću od 55 milijuna kuna. Iz CA navode da su vjeti koji su ponuđeni Ryanairu sukladni su informacijama s internetskih stranica MZL Zagreb, a na), koji je bio preduvjet za dolazak Ryanaira.

Navedeni Model poticaja rasta prometa, nastavlaju u CA, izričito navodi kako su postojeće rute definirane (po kodu IATA-e) u Dodatku A predmetnog dokumenta te da se sve ostale rute koje nisu navedene u tom dodatku smatraju nepostojećima.

-  Zanimljivo je primijetiti da se upravo navedeni kodovi IATA-e odnose na aerodrome, a ne na lokacije, odnosno regije i gradove u kojima se nalaze, čime se kamuflira namjera MZLZ-a da se na ista tržišta neometano instaliraju novi prijevoznici, kojima se izravno pogoduje povoljnijim uvjetima. Dakle, model poticaja kamuflira najavljeno prometovanje Ryanaira i u destinacije u koje leti Croatia Airlines i drugi prijevoznici - oštri su u CA. Dodaju da su kako ponuda MZLZ-a još uvijek nije primljena unatoč hitnoj reakciji CA i održanom sastanku, stoga upozorava hrvatsku javnost na narušavanje ravnopravne tržišne utakmice i potencijalno štetno djelovanje zbog očitih interesa uključenih strana.

U CA navode da za učinkovito tržišno natjecanje medu poduzetnicima na određenim tržištima, potrebno je svima osigurati jednake mogućnosti pristupa i opstanka na tržištu, što se ostvaruje kroz domaću, ali i međunarodnu zakonodavnu regulativu, osobito na razini Europske unije. Mjerodavno tržište, navode,  u konkretnom su slučaju gradovi i regije, rute i destinacije u koje se leti, a koji su dio Ryanairove najave: Bruxelles, Frankfurt, London, Pariz i Rim, Milano, München i Oslo. Sva navedena tržišta Croatia Airlines samostalno je razvijala i u njih ulagala godinama, a u neka i desetljećima.

- Cijenimo nastojanja MZLZ u cilju osiguravanja novog prometa, ali isključivo na temeljima nepristranosti, istim reguliranim uvjetima za sve kompanije i bez pogodovanja. Ujedno očekujemo da MZLZ na isti način izađe ususret Croatia Airlinesu te da se uvjeti usklade s onima koje će ostvariti Ryanair, uzimajući u obzir broj linija i prevezenih putnika. Neodobravanje istih, odnosno još većih popusta Croatia Airlinesu s obzirom na količinu prometa i broj destinacija, ugrožava ravnopravno tržišno natjecanje i svjesno nanosi izravnu štetu nacionalnom avioprijevozniku koji je u većinskom vlasništvu Republike Hrvatske – ističu u Croatia Airlinesu i dodaju da je prema dostupnim informacijama i sagledavajući gornje navedeno, a s obzirom na to da je CA u 2020. ostvarila tržišni udio u ukupnom prometu MZLZ-a od 62 posto prevezenih putnika, žele istaknuti da ne smatraju potrebnim financirati svoju konkurenciju te očekuju da će što prije postići dogovor s MZLZ oko boljih komercijalnih uvjeta, kako bi hrvatskoj javnosti i svojim putnicima osigurala ono što s pravom i očekuju.

U CA kažu i da tijekom cjelokupnog razdoblja epidemiološke krize nisu  prekinuli prometovanje ni u jednom trenutku, za razliku od svih ostalih avioprijevoznika koji su u izvanrednim okolnostima nestali s hrvatskog tržišta. Nakon što su od početka travnja do početka svibnja 2020. obavljali  samo jedan let na dan (Zagreb – Frankfurt – Zagreb), investirali su, vele,  u postupnu obnovu prometa povećavanjem broja destinacija i frekvencija sukladno tržišnoj potražnji.

CA je od 2016. do 2019. otvorio deset potpuno novih destinacija iz Zagreba - Sankt Petersburg, Lisabon, Bukurešt, Oslo, Helsinki, Stockholm, Dublin, Prag, Milano, Mostar) - za što je od MZL Zagreb dobio ukupno 1,459.521 kuna poticaja, a Ryanair godišnje, tvrde u CA, za dvanaest ruta, od kojih većina nije nova, dobiva 30 puta veće poticaje.

- Također, Ryanair je otvaranje svoje baze u Zagrebu najavio s tek dva zrakoplova, dok ih nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines posjeduje 6 do 7 puta više, odnosno 12 do 14 baziranih zrakoplova kojima uspješno leti već desetljećima, držeći se pritom najviših sigurnosnih i profesionalnih standarda - zaključuju u CA.

Jeftini letovi Ryanairom u lipnju kreću i iz Zagreba u 12 europskih destinacija!

Komentara 37

PI
prava istina
16:37 12.04.2021.

nek naši malo mučnu glavom, cijene su im katastrofalne

Avatar Večernje žutilo
Večernje žutilo
18:13 12.04.2021.

Croatia Airlines uz visoke cijene karata "uprihodi" 80 milj. kuna gubitaka. Ryanair uz niske cijene uprihodi 650 milj. € dobitka (jasno, kompanija je veća, ali preneseno gledano posluju s dobitkom). Očigledno je i tu razlika u stranačko-rođačko-kumskim uhljebima...

CA
canon60
20:32 12.04.2021.

Zürich-Zagreb direktni let košta oko 280 Fr. Zürich-Zagreb via Amstedam košta oko 150 Fr. Tko je tu lud?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije