Željezničko stajalište u Karlovcu još nije uređeno, a kada će biti, to još ne zna ni investitor, Hrvatske željeznice, koje će stajalište platiti 12 milijuna kuna!
Površinski sloj
– Do kraja prošle godine, kako smo planirali, stajalište nije uređeno zbog loših vremenskih prilika. Potrebno je završiti površinski sloj perona, što je moguće napraviti kada je temperatura zraka viša od 8 Celzijevih stupnjeva, zatim montirati ogradu, ugraditi opremu perona i vanjsku rasvjetu, te ispitati rad dizala i električnih instalacija. Izvođač to sve može napraviti za mjesec dana, ali počet će raditi kada vremenski uvjeti to dopuste – kazala je Zdenka Francetić iz Odjela za komunikacije tvrtke HŽ Infrastruktura. Nakon završetka radova, djelatnici karlovačkog gradskog Odjela za izdavanje dozvola obavit će tehnički pregled i izdati uporabnu dozvolu za objekt. Tek će tada HŽ Karlovčanima moći reći da je stajalište, čija je gradnja počela 5. svibnja 2008., završeno. Tada je rečeno da će gradnja trajati godinu dana, odnosno da će biti uređeno neposredno prije lanjskih lokalnih izbora. No, to se nije dogodilo. Jedan od razloga kašnjenja su financijski problemi u kojima se izvođač, riječka tvrtka Cenoza, lani našla. Gradilište je bilo napušteno pola godine, pa je i gradonačelnik Karlovca Damir Jelić tražio hitan sastanak u upravi HŽ-a da bi se doznali koja je sudbina stajališta.
Konačni obračun
Branimir Jerneić, direktor HŽ-a, karlovačkom je gradskom vodstvu tada obećao da će s Cenozom vidjeti mogu li završiti radove ili će novim natječajem pronaći izvođača koji će to odraditi do kraja godine. Gradnju stajališta, nažalost, obilježila je i pogibija radnika Cenoze u rujnu 2009. Njega je na pruzi, dok je popravljao peron, usmrtio vlak koji je vozio iz Zagreba u Moravice. I cijena gradnje nije identična obećanoj; prije tri je godine rečeno da će peron dug 160 metara, širok 4,5 metra, a visok 55 centimetara, s nadstrešnicom dugom 60 metara i svom urbanom opremom, stajati 8 milijuna kuna. Lani je spominjan iznos od 10 milijuna, a konačan zbroj troškova narastao je na 12 milijuna.
– U to su uključeni svi troškovi; projektiranje i ishođenje dozvola, izvođenje svih radova, nadzor nad radovima te razni popratni troškovi kao što su prijevoz putnika autobusima u vrijeme kada je pruga zatvorena i drugi troškovi – kazala je Zdenka Francetić. Čak je i zagrebačka Arena napravljena brže od stajališta.
Produžavali rokove
Na otvorenju gradilišta u svibnju 2008. investitor, HŽ, najavio je da će stajalište biti sagrađeno za godinu dana, dakle, u svibnju 2009. – U tom vremenu radovi neće biti završeni jer smo imali probleme s nabavom i isporukom opreme za stajalište. Osim toga, zbog dodatnih radova trebali su nam izmjena lokacijske dozvole i potvrda glavnog projekta. Te smo dokumente od Grada Karlovca čekali od rujna 2008. do 1. prosinca 2009. – rekla je tada Vlatka Škorić, glasnogovornica HŽ-a. Novi rok za završetak radova bila je sredina 2010., ali u to su vrijeme radovi stali zbog skorog bankrota izvođača radova, riječke Cenoze. Tijekom ljeta uopće se nije znalo tko će i do kada završiti radove. Sredinom studenoga HŽ je potpisao dopunski ugovor s Cenozom, koja je imala rok od 60 dana da dovrši uređenje; siječanj 2011. spominjan je kao novi rok. – Problemi koje smo imali u 2010. nastali su dijelom kao posljedica izmjene projekta i ishođenja izmjena lokacijske i građevinske dozvole koje su inicirale i povećanje obujma radova i sklapanje dopunskog ugovora – objasnila je Zdenka Francetić iz HŽ Infrastrukture. Mjerodavni više ne žele spominjati rokove.
trebao je nas dragi gradonacelnik mrga i ove iz hz-a povest na duhovnu obnovu u hercegovinu, mozda bi se prosvijetlili...