Saborski odbor za zakonodavstvo jednoglasno je prihvatio prijedlog dopuna Zakona o tržištu električne energije kojima se pojednostavljuje i skraćuje procedura za ulaganja u male solarne sustave. Iako postoji velik interes investitora za gradnju objekata za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora, duga i komplicirana procedura za ishođenje dozvola, odnosno energetskih suglasnosti mnoge je onemogućavala da se u taj posao i upuste, objasnio je pomoćnik ministra gospodarstva Alen Leverić.
– Kako bi se poboljšala i pojednostavila administrativna procedura za realizaciju većeg broja projekata elektrana malih snaga, što je zacrtano u Strategiji energetskog razvitka Hrvatske, pristupilo se reviziji postupaka i poticaja za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora energije i kongeneracije – rekao je Leverić te dodao kako postojećom regulativom nisu na primjeren način uzeti u obzir veličina i svrha proizvodnih objekata te su za sva postrojenja propisani isti uvjeti i procedura.
– Prihvaćanjem dopuna zakona omogućava se iznimka od procedure ishođenja energetskog odobrenja i procedure stjecanja statusa povlaštenog proizvođača električne energije za jednostavne građevine za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora i kongeneracije – objasnio je Leverić članovima odbora. Predsjednica odbora Ingrid Antičević Marinović (SDP) i njena stranačka kolegica Sandra Petrović zaključile su da je, iako se radi samo o tehničkoj izmjeni zakona, ovo povijesni korak koji će građanima olakšati proceduru ishođenja dozvola.
Odbor je podržao i prijedlog dopune Zakona o podjeli trgovačkog društva HŽ – Hrvatske željeznice d.o.o. kojom se omogućuje podjela društva HŽ Vuča vlakova na Vuču vlakova u putničkom prometu i Vuču vlakova u teretnom prometu. Protiv ovih dopuna ruke su digli HDZ-ova Ana Lovrin i Nikola Vuljanić iz Hrvatskih laburista koji zamjeraju što se sudbina HŽ-a sada u potpunosti prepušta u ruke Vlade te što Hrvatski sabor više neće moći nadzirati sve njene odluke vezane uz ovo pitanje.
Pomoćnik ministra prometa Dan Simonić objasnio je kako je 2005. godine donesen zakon o podjeli HŽ-a na samostalne poslovne subjekte prema poslovnim područjima, no i kako su se u praksi pokazale određene manjkavosti te je utvrđeno da ta podjela u potpunosti ne prati poslovnu logiku zaokruživanja tehnoloških procesa.
– Danas postoje četiri društva u holdingu od kojih bi se jedno, HŽ Vuča vlakova, podijelilo na Vuču vlakova u putničkom te Vuču vlakova u teretnom prometu. Predlaže se donošenje ovog zakona po hitnom postupku zbog otklanjanja većih poremećaja u gospodarstvu te kao preduvjet restrukturiranja HŽ-a prilagođenog uvjetima i potrebama liberaliziranog tržišta u području željezničkih usluga. Za provedbu ovoga zakona nisu potrebna dodatna financijska sredstva iz državnog proračuna – zaključio je Simonić.
Ana Lovrin dodala je da se HDZ protivi hitnoj proceduri donošenja zakona jer vjeruju da je to tako napravljeno kako se ne bi mogle iznijeti sve primjedbe na njega. Predsjednica odbora Ingrid Antičević Marinović utvrdila je pak kako u posljednjem desetljeću nije napravljeno ništa u HŽ-u.
– To je zapušteno, ništa napravljeno nije, a mi smo pomorska zemlja, razvijamo luke, a luke same po sebi, bez dobrog željezničkog prometa, nisu moguće. I zato ovdje vidim nastojanje Vlade da se spasi što se spasiti dade i da se krene u jedno oblikovanje koje će nadoknaditi, ako više uopće možemo nadoknaditi propuštene godine, razvoj željeznice, pogotovo infrastrukture – primijetila je Antičević Marinović.
sada cé nam drugarica-Ingrid, to lipo objasniti ...\"na englskom\"..-:))