Inspekcije Federalnog ministarstva obrazovanja i znanosti, zajedno sa
županijskim nadležnim inspekcijama, do kraja mjeseca će započeti s
provjerama na svim bh. visokoobrazovnim institucijama.
Primjena standarda
Cilj je utvrditi primjenu standarda i normativa koje je donijela
federalna Vlada, a zbog toga bi se većina visokoškolskih
institucija mogla naći u problemima. Poznato je da većina fakulteta u
BiH ne zadovoljava osnovne uvjete za održavanje predavanja sukladno
spomenutim standardima.
- Mi ne možemo izdati nalog za obustavu rada na fakultetima, ali možemo
donijeti nalaz u kojem to predlažemo. Ako, primjerice, na odjelu za
fiziku utvrdimo da nema opreme koja je nužna za normalno odvijanje
nastave, onda ćemo predlagati i obustavu predavanja na tom fakultetu,
tj. odjelu - rekli su nam u Federalnom ministarstvu obrazovanja.
Provjera profesora
Osim uvjeta u kojima se odvija nastava na fakultetima, provjeravat će
se i broj radnih sati profesora i asistenata, broj zaposlenih u
administraciji, broj stalno zaposlenih profesora te prostori s kojima
fakulteti raspolažu.
- Broj zaposlenika za obavljanje administrativnih,
računovodstveno-financijskih i drugih poslova utvrđuje se po strukturi
u skladu sa specifičnim potrebama visokoškolske ustanove -
stoji u dijelu standarda koje je usvojila federalna Vlada, a navodi se
kako najmanje 50 posto profesora i asistenata mora biti u stalnom
radnom odnosu na fakultetima. - Nadgledanje provedbe novih standarda i
normi bit će dugotrajan proces - tvrdi Ivan Čuljak, glavni federalni
inspektor.
KONTROLA Nove norme u visokoškolskim ustanovama BiH