U sklopu projekta Interreg IIIA Zagorska razvojna agencija i TZ
Krapinsko-zagorske županije izradili su studiju razvoja vinskih cesta,
što je dio projekta “Označitev ob Sotli“. Izrađena je strategija
razvoja vinskog turizma, postavljene ploče smeđe signalizacije, a ove
godine proradila je i web stranica koja na adresi
www.zagorskevinskeceste.net interaktivno predstavlja seoska domaćinstva
i vinarije.
Povezati priču
Na web stranici je zasad 15-ak agroturizama i vinara. Iskustva nakon
postavljanja smeđe signalizacije i web stranice uglavnom su pozitivna.
- To nam nosi velike prednosti. Odmah smo primijetili porast prometa,
dolazi nam više gostiju. Posebno je to dobro za nas male proizvođače,
koji nismo imali promidžbu, osim usmenom predajom, jer nam je
jednostavno preskupa.
Moje je iskustvo da nam je promet porastao 30-ak posto, kaže Andrea
Arlavi, vlasnica Vinotočja pod Taborom, koja gostima nudi domaća jela i
vino proizvedeno u vlastitom vinogradu. Veći seoski turizmi, poput
Vuglec Brega u Škarićevom pokraj Krapine, nisu osjetili neki veliki
porast prometa jer su i prije radili na marketingu, no projekt hvale.
- Napravljen je veliki pomak, a može se i više, ugledati npr. na Istru.
Vinska priča je nešto što se mora povezati s ostalim turističkim i
kulturnim vrijednostima, kaže Marko Vuglec. Josip Grozaj iz Vinskog
parka Zagorje imao je gostiju koji su svratili baš zato jer su njegovu
vinariju pronašli na webu, a Tomislav Bolfan iz vinarije Vinski vrh u
Hrašćini kaže da je signalizacija pomogla.
- Trebalo bi ići i dalje, dijeliti turistima promidžbeni materijal na
benzinskih postajama, održati regionalni sajam sa svom zagorskom
turističkom ponudom negdje u kontinentalnoj Hrvatskoj, neke su od
njegovih ideja.
Probijanje leda
I Kruno Švigir iz Kleti Kozjak kaže da za neke od seoskih turizama ne
znaju ni sami Zagorci, a kamoli gosti iz drugih krajeva Hrvatske i
inozemstva, pa je zadovoljan što Klet posjećuju i gosti iz Italije,
Španjolske i Francuske, koji hvale zagorska vina.
- Ovo je probijanje leda, postoje planovi za umrežavanje, stvaranje
kalendara događaja. Cilj je da gost može sam sebi osmisliti izlet po
Zagorju pomoću interaktivne karte, povezati posjete domaćinstvima s
toplicama ili kulturnim znamenitostima. Ljudima koji su u taj posao
uložili trud, znanje, novac moramo pomoći da i ostvare neki profit,
kaže Marko Kos, voditelj projekta vinskih cesta u Zari.
POMACI S vrlo malo ulaganja veliki pomaci u razvoju zagorskog turizma