“Simpatično”, “Nije loše, čak mi se i sviđa”, “Odlično, sportaši su pun pogodak, dogodine nas čekaju Svjetsko prvenstvo u nogometu, Europsko u rukometu, zimska Olimpijada...” Neki su to od komentara na novi turistički spot s deset zvučnih sportskih i umjetničkih imena u glavnim ulogama, od Marija Mandžukića i Luke Modrića, do Zrinke Cvitešić i 2Chellos. Drugima je novi promotivni spot od tri minute, koji je koštao 700.000 kuna: “Očajan”, “Nedorečen”, “Zapostavlja pojedine dijelove Hrvatske”, a neki zamjeraju i što Hrvatsku promoviraju ljudi koji ne žive u Hrvatskoj. Treći pak kažu da je dobar, ali u njemu fali Todorić, aludirajući da je novi promovideo lansiran u Londonu istog dana kad je u tome gradu uhićen Todorić.
Podijeljena je i struka.
– Spot kao da je izašao iz nekog vremeplova devedesetih, nemoderan, spor, s mnoštvom “slow motion” efekta koji ne pristaje obećanju o “Full of Life” dinamičnoj Hrvatskoj. Osim toga, klišeiziran je, s puno općih mjesta, bez ideje i invencije. Kao da gledamo kolažnu emisiju Hrvatske televizije o domovini. Prepun je nekog nepotrebnog heroizma, bez vica i strasti, nepotrebno epski. Hrvatska iz oblaka – očima svevidećeg.
Davno su propagandisti shvatili da se destinacije ne snimaju dominantno iz zraka, popularnim dronovima, već iz perspektive turista i običnih ljudi jer ih oni tako i vide. Prvi dojam nije iz zraka jer nismo ptice, već iz ljudske perspektive. Da bi se napravio takav spot morate imati dobru ideju i scenarij, što ovaj naš nema – rekao je dizajner Boris Malešević. No, ima i drukčijih mišljenja.
– Drago mi je da smo konačno izišli iz stereotipne faze u promociji hrvatskog turizma i počeli ga povezivati s drugim hrvatskim prednostima poput sporta. Naši sportaši dobri su veleposlanici Hrvatske u pojedinim zemljama, ovisno o popularnosti pojedinih sportova u tim zemljama, pa ih je trebalo već davno mudrije koristiti za promociju. Što se tiče samog spota – ima emociju i sigurno će biti zamijećen u inozemstvu, ali je mogao biti moderniji, brži, kraći i efektniji. Naime, spotove sličnog ugođaja imali smo priliku već vidjeti pa je ovo bila prigoda za iskorak. Ali dobro je da se krenulo! Koncept ima potencijala za dopune kroz druge poznate osobe i teme, odnosno cijeli niz spotova – ističe Božo Skoko, komunikacijski stručnjak.
Da, spot je odličan a da je u njemu koji motiv iz Hrvatskoga Zagorja, bio bi cjelovit i fantastičan. Hrvatska je puna ljepota i čarobnih mjesta, ali ih nedovoljno predstavljamo svijetu a još manje unovčimo. Neke zemlje na takvim stvarima itekako profitiraju a nisu u rangu takvih ljepota kakve ima Hrvatska. To boli sve koji vole Hrvatsku.