Naručena studija predizvodljivosti

Jedva čekaju: Stanovnike ovog otoka most će povezati s budućom obilaznicom

Dino Stanin/PIXSELL
21.05.2021.
u 21:44

Studija razrađuje dvije varijante mosta koje se u osnovi razlikuju po tipu mosta i gabaritima plovnih profila koje zadovoljava na mjestu prolaza plovnih putova

Naručena je izrada studije predizvodljivosti za most Pašman-kopno, jedan od najvažnijih projekata za ovaj hrvatski otok. Za njega je Općina Pašman u rujnu prošle godine dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a sada ministarstvo s iznosom od 700.000 kuna financira i studiju izvedljivosti. Kako javlja lokalni portal Otok Pašman, dokumentacija će biti završena do kraja ovog mjeseca.

Studija, koju izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje d.o.o., razrađuje dva idejna rješenja cestovnog povezivanja otoka s mostom preko Pašmanskog kanala. Na kopnenoj strani most će biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.

Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 m od obale te se nastavlja prema otoku Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 m. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.

Studija razrađuje dvije varijante mosta koje se u osnovi razlikuju po tipu mosta i gabaritima plovnih profila koje zadovoljava na mjestu prolaza plovnih putova. 

Za prvu varijantu je odabrano rješenje s grednim tipom mosta kojim bi bili osigurani plovni profili širine 90 m i visine 35 m na plovnom putu u Pašmanskom kanalu za smjer sjever – jug i jug – sjever. Rješenje za drugu varijantu uključuje ovješeni tip mosta kojim bi na plovnom putu bili osigurani plovni profili širine 140 m i visine 40 m. Ova varijanta mosta predviđa i pješačke staze široke 1,2 m s obje strane kolnika.

Općina Pašman je u svom proračunu predvidjela financijska sredstva u iznosu od 700.000 kuna za projektnu dokumentaciju koja bi trebala ići u izradu nakon završene studije predizvodljivosti.

Ključne riječi

Komentara 1

ZA
Zapresictkon
16:24 22.05.2021.

Koji je to put po redu u posljednjih 30 godina da se najavljuje izgradnja mosta. Most u čijoj bi konstrukciji bile električne, plinske, vodo instalacije je spas za opstanak i doseljavanje, odnosno povratak ljudi na Pašman i Ugljan. Nadam se da će ovoga puta napokon početi gradnja mosta u kratkom roku.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije