golemo carstvo

Kako je Pripuz u pet godina na otpadu obrnuo 6,5 milijardi kuna

Petar Pripuz
Foto: Dalibor Urukalović/PD/PIXSELL
22.10.2014.
u 10:30

C.I.O.S. grupa – 
gotovo 40 tvrtki u nekoliko zemalja regije u Pripuzovu je vlasništvu

Petar Pripuz stvorio je golemo carstvo skupljajući otpad. Njegova C.I.O.S. grupa, čiji je suvlasnik uz njemačku Scholz Grupu, u čije je pak suvlasništvo nedavno ušla japanska Toyota, u zadnjih pet godina obrnula je u Hrvatskoj više od 6,5 milijardi kuna. C.I.O.S. grupu čini gotovo 40 tvrtki u Hrvatskoj, BiH, Srbiji i Crnoj Gori.

Samo u Hrvatskoj C.I.O.S. se otpadom bavi kroz 20-ak tvrtki. Među njima najveća je Cezar koja se spominje u istrazi o Milanu Bandiću zbog čega su, između ostalog, uhićeni i on i Pripuz. Cezar je u posljednjih pet godina uprihodio čak 2,7 milijardi kuna pa se sporni posao skupljanja glomaznog otpada s Gradom Zagrebom, koji je navodno nelegalno ugovoren, vrijedan 7,7 milijuna čini kao sitnica u odnosu na ukupne prihode.

Javne optužbe

Druga je po veličini prihoda tvrtka C.I.O.S. – 1,3 milijarde kuna. Osnovan je 1991., a cijelo vrijeme uz tvrtku i njena osnivača Pripuza vezale su se kontroverzije. Jedna od njih tiče se upravo tvrtke Cezar koja je jedina dobila koncesiju za skupljanje starih olupina vozila još u vrijeme HDZ-ove vlade, na što se pobunio vlasnik pulske tvrtke Jadran-metal Edi Pavletić. On je javno optužio tadašnju ministricu zaštite okoliša Marinu Matulović Dropulić i njene suradnike da su pogodovali Cezaru i dali mu monopol na skupljanje olupina vozila i tako naštetili Jadran-metalu. Cezar je dobio 10-godišnju koncesiju, a iz Fonda za zaštitu okoliša za svaki kilogram otpadnih vozila dobiva 1,7 kuna. Pavletić je tada za Večernji list govorio i o eksplozijama u svojim postrojenjima, za koje je sumnjao da nisu slučajne. Pripuz i Ministarstvo zaštite okoliša tada su nijekali Pavletićeve optužbe.

Foto: Dalibor Urukalović/PD/PIXSELL

Velike poslove C.I.O.S. ima i s Hrvatskim željeznicama, od kojih kupuje rashodovane vagone i lokomotive te ih pretvara u željezni otpad. Jedan od zadnjih takvih poslova bila je kupnja starih vagona od HŽ Carga početkom ove godine za šest milijuna kuna, i to nakon propalog javnog natječaja koji je Cargo poništio jer nije dobio zadovoljavajuće ponude. Kako je tvrtka bila u stisci s novcem i isplatom plaća, izravno je dio tih vagona na kraju prodala Pripuzovoj tvrtki. Poslovi C.I.O.S.-a i HŽ Carga izazvali su kontroverzije i u vezi s prostorima bivše tvornice Plobest u Pločama. C.I.O.S. je početkom dvijetisućitih tu tvornicu u stečaju preuzeo za osam milijuna kuna, a onda je taj prostor već potpuno ugasle tvrtke 10 godine poslije prodao Cargu za čak 125 milijuna kuna. Pripuz je tada tvrdio da je za toliko C.I.O.S., odnosno njegova tvrtka Novi Plobest produkti, otkupio potraživanja HŽ Carga od željeznica bivših jugoslavenskih republika koja Cargo nikako nije mogao naplatiti, a koja su vrijedna oko 45 milijuna eura.

Odjednom prihodi

Ispalo je da je Pripuz ta potraživanja otkupio prostorima Plobesta i da u tome poslu nije bilo novčane transakcije. No tvrtka Novi Plobest Produkti 2010., kad je taj posao sklopljen, odjednom je imala prihode od 125 milijuna kuna, a dotad su prihodi iznosili po nekoliko stotina kuna. Tvrtka je ugašena 2012.

Cijeli slučaj pratite na specijalu Uhićen Milan Bandić

Komentara 31

ĆA
ćaćaća
11:38 22.10.2014.

kako je linić preko(predstečajnih nagodbi) za 2 god obrnuo 48,5 milijardi kn ?

Avatar žič
žič
10:54 22.10.2014.

zgrnul tolku lovu a,,samo..milijunček euriča garancije,

Avatar Nexus
Nexus
11:53 22.10.2014.

Biznis sa otpadom je u rukama mafije. To bi trebalo uvesti u opcu naobrazbu pa nebi bilo cudjenja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije