Dobri primjeri

Kako uspjeti u ugostiteljstvu? Vlasnik Egoist bara otkrio nam je svoj put do uspjeha

Egoist bar
Foto: Privatna arhiva
1/4
07.07.2023.
u 14:25

U moru poduzetnika koji pokušavaju realizirati svoje poslovne projekte i postaviti ih na sigurne temelje, koji traju desetljećima, jedan od rijetkih koji iskače u Hrvatskoj je Dražen Biljan, vlasnik, možemo tako reći, branda Egoist bar u Zagrebu.

Svoj posao pokrenuo je prije 26 godina, otvorivši na jarunskoj tržnici, u kvartu u kojem je rođen i odrastao, prvi Egoist bar, ono čime je privukao tadašnje goste bila je izvrsna kava kojoj su mogli odoljeti samo oni koji mrze ovaj napitak. Potom je Egoist bar 2007. otvoren u City Centru one West, a osim prepoznatljivo finim okusom kave, posjetitelje je oduševio i originalnom ponudom osvježavajućih napitaka, ali i kolekcijskih art šalica, kapsula kave i čajeva koje ne možete pronaći u prosječnome kafiću. 

Kod otvaranje trećega Egoist bara, 2017. godine Dražen se odlučio na iznimno hrabar poslovni potez, odlučio je u novootvorenome baru bude zabranjeno pušenje. No bez obzira na to što bismo to mogli nazvati “nepopularnim” opredijeljenjem kad je ugostiteljstvo u pitanju, Egoist bar, smješten u kvartu Cvjetno naselje, nije osjetio manjak gostiju. A kako i bi, kada je Dražen uložio i u moderno uređene interijere, a ponudu je obogatio izvrsnim vinima, koktelima i obrocima na bazi doručka i bruncha, koja prati svjetske trendove.

Foto: Privatna arhiva

I sve ovo bili su razlozi zašto bismo s Draženom Biljanom razgovarali o tajnama uspješnoga poslovanja i možda zatražili pokoji savjet ako se odlučimo otisnuti poduzetničkim vodama.

Jeste li se prije otvaranja prvog Egoist bara bavili ugostiteljstvom?
U ugostiteljstvu sam od svoje 18. godine i to – posve slučajno. Upisao sam fakultet, htio sam zaraditi više novaca za džeparac i počeo sam konobariti. Zavolio sam taj posao, uvukao se u njega i ostao. Nakon desetak godina učenja, radeći kod drugih, prije 26 godina, odlučio sam otvoriti nešto svoje.

Zašto ime “Egoist”? Niste li pomislili da bi takvo ime odbilo goste?
Vlasnici od kojih sam preuzeo lokal, već su ga nazvali Egoist, po Chanelovu parfemu koji je bio popularan devedesetih. Odlučio sam zadržati ime, ali ga oplemeniti sloganom „A tako dobar za sve“. Moja je želja bila otvoriti mjesto koje je svima pristupačno i gdje će se svaki gost osjećati posebno, imati svoj ‘egoistični’ tretman.

Foto: Privatna arhiva

Čime ste se vodili u poslovanju?
Postavio sam tri ključna pravila u ugostiteljstvu, kojih se cijelo vrijeme pridržavam: vrhunska kvaliteta, personalizirani pristup gostima i poseban ugođaj. Ako postavite zdrave temelje i držite se svojih standarda, poštujete struku i svoje radnike, to će vam se vratiti.

Što biste vi rekli, zbog čega gosti vole dolaziti baš u Egoist? Što je onaj “X” faktor kojim privlačite goste?
Ugostiteljstvo počiva na psihologiji. Morate prepoznati što gost traži i dati mu do znanja da ga uvažavate. To zapravo znači pokazati mu da ga prepoznajete i da vam je drago da je baš on vaš gost. I tu se onda stvara taj faktor “X”, koji zapravo ostvarujete u interakciji s gostom.

Koliko vam je važno imati pouzdanog operatera i u kojim se važnim točkama oslanjate na njegove usluge?
Osim ljudi s kojima radite, i na koje se možete osloniti u svakome trenutku, te kvalitetne ponude, važan je i onaj tehnički, zapravo logistički dio. Primjerice, da sve uvijek štima, od funkcioniranja blagajne i POS uređaja do organizacije evenata.

S druge strane, važno je da gost ima dostupan internet, da može biti dostupan kome želi u svakome trenutku jer ipak živimo u vremenu digitalizacije. Srećom, A1 Hrvatska na svim našim lokacijama osigurava bežični internet i dobar signal, a ugovorili smo njihov business paket koji sadržava internet, telefon i TV.

Koji su vam bili najveći izazovi u poslovanju i jeste li ikad mislili odustati od svoje vizije?
Problema je puno, a jedan od njih je nedostatak radne snage, previsoko porezno opterećenje, previsoki troškovi poslovanja, nelojalna konkurencija koja ruši cijene.

Foto: Privatna arhiva

Što biste savjetovali osobama koje kreću u poduzetničke vode? Iz vašeg iskustva od 26 godina, recimo, tri najvažnija savjeta za uspješno poslovanje?
Rekao bih da je važno odmah u početku postaviti jasne ciljeve, igrati na dulje staze i gledati širu sliku, a važna je i upornost. A za pokretanje posla u Hrvatskoj – biti spreman na borbu s birokracijom i papirologijom.

Sadržaj donosimo u suradnji s A1

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije