Konavljani su se za trajanja manifestacije “Mirisi Božića u
Konavlima” predstavili u najboljem svjetlu. Svi domaćini koji
su 20. i 21. prosinca ugostili više od 500 ljudi na 23
agropunkta učinili su to na najbolji način.
Zaokružiti ponudu
Pohvalio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare državni
tajnik za turizam Ivo Mujo organizacijski odbor manifestacije,
podsjetivši kako je u ‘Mirisima’
sudjelovalo 55 poslovnih subjekata agroturizma Konavala, te zahvalio
domaćinima koji su o svome trošku počastili sve posjetitelje.
– Agroturizam Konavala dosad je počivao na osobnoj
inicijativi i vlastitim sredstvima svakog poduzetnika, a akcija će
imati svrhu naći način kako da im i mi pomognemo da zaokruže svoju
ponudu. Posredni efekti razvoja agroturizma u Konavlima su obnova
čuvanja tradicije Konavala i obiteljskih vrijednosti te podizanja
svijesti o identitetu, civilizaciji prostora Konavala i vrijednostima
koje baštinimo – naglasio je Frano Herendija iz TZ
općine Konavle, koja je uz Ministarstvo turizma i
Dubrovačko-neretvansku županiju bila supokrovitelj manifestacije.
Organizatori su tom prigodom ponovo naglasili kako su ih, nažalost, iz
većih turističkih agencija s područja Dubrovnika te većine hotelskih
kuća proteklog vikenda zaobišli.
Uzalud bez agencija
– Naš je trud uzaludan bez suradnje s agencijama.
Žalosno je da neke dubrovačke agencije reklamiraju svoje izlete u
inozemstvo s istom ponudom koju imamo mi. Od sedam izletničkih
odredišta koje nude, primjerice, samo su dva u Hrvatskoj, a
reklamiraju pet izleta u Crnu Goru, BiH, pa čak i Albaniju.
Ministarstvo turizma novcem poreznih obveznika financira sajmove i
promidžbu kako bi goste doveli u Hrvatsku, a agencije ih onda odvode na
izletnička odredišta inozemstvo – tvrdi
Krešimir Šapro.
Pero Kojan, iz Kojan korala, potvrdio je da problem s agencijama
postoji duže vrijeme.
– Nadamo se kako će agencije promijeniti svoju politiku i
uvidjeti da i mi u Konavlima imamo kvalitetnu ponudu. Mi stvaramo brend
u agroturizmu, i povećanjem naše ponude bit će bolja i
ukupna destinacija.
Svi sudionici “Mirisa Božića u Konavlima” naglasili
su zadovoljstvo posjetom manifestaciji, gdje su i mnogim Konavljanima
otkrili što sve mogu ponuditi, te se nadaju da će se mnogi
odlučiti krenuti u posao agroturizma bilo kao vinari, proizvođači
maslinova ulja ili domaćih specijaliteta, kroz obnovu tradicionalnih
obrta ili kao iznajmljivači kuća za odmor ili organizatori izleta.
Istaknuta je potreba za edukacijom poduzetnika kroz školu
agroturizma u Konavlima te obilazak drugih agroodredišta.
“MIRISI BOŽIĆA U KONAVLIMA” Ministarstvo i organizatori zadovoljni posjetom