TRAŽE BOLJE UVJETE

Kontrolori leta kreću u štrajk: 'Naš posao je jedan od najstresnijih na svijetu'

Avion zrakoplovne kompanije Lauda u preletu iznad Ždrelca
Sime Zelic/PIXSELL
19.07.2022.
u 14:44

Od prvog dana štrajka kapacitet, odnosno broj zrakoplova koji prelijeću Hrvatsku, bit će smanjen na 40 posto ukupnog propisanog kapaciteta. Što se tiče prometa na zračnim lukama, on će ostati nepromijenjen do subote, 23. srpnja, od kada će kapaciteti svih zračnih luka u Hrvatskoj, osim Zračne luke Osijek, biti smanjeni na 50 posto ukupno planiranih zrakoplova.

Kontrolori leta za prekosutra najavljuju štrajk zbog, kako kažu smanjenje učinkovitosti i potencijalnog ugrožavanja sigurnosti zračnog prometa.

Štrajk počinje u 7 sati ujutro, a iz Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja kažu kako je to rezultat višemjesečnih pregovora koji su započeli još 24. ožujka 2022. godine i niza neuspješnih pokušaja postizanja dogovora s Upravom Hrvatske kontrole zračne plovidbe, koja u konačnici nije pokazala razumijevanje za zahtjeve kontrolora letenja u čijim smjenama se već sada bilježe rekordne brojke praćenja zrakoplovnih operacija na našem nebu, čak i u odnosu na predpandemijske godine.

18.04.2022., Kastel Stafilic- Zrakoplovni promet u Zracnoj luci Split. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Članovi Sindikata predlažu korigiranje općeg dijela kolektivnog ugovora, što podrazumijeva optimalnu raspodjelu dnevnog i tjednog odmora. To bi bilo omogućeno uz ukidanje prekovremenih smjena te ukidanje pripravnosti na poziv, a sve u svrhu smanjenja rizika od povećanog stresa (tzv. Burn out).

Također, ističu da nakon noćne smjene kontrolorima mora biti omogućen odmor od minimalno 48 sati, te da za kraći odmor od 48 sati poslodavac mora dobiti pisani pristanak radnika, u što bi trebali biti uključeni svi zaposlenici koji rade operativno i u smjenama, a ne samo kontrolori.

"Naš posao jedan je od najstresnijih na svijetu"

Apel HSSKL-a je usmjeren i na usklađivanje koeficijenata s razinom inflacije, s obzirom na negativne gospodarske trendove uzrokovane pandemijom i nestabilnom situacijom na istoku Europe, a što je omogućeno i regulativom EU koju već provodi većina zemalja Funkcionalnog bloka zračnog prostora Središnje Europe (FAB CE) u okruženju, poput Austrije, Mađarske, Slovenije i Češke.

Foto: HSSKL

- Poznato je da je naš posao jedan od najstresnijih na svijetu i da kontinuirano upozoravamo na preopterećenost i rizik od povećanog stresa. Zbog toga je potrebno što prije prilagoditi uvjete rada kako bi se spriječilo ugrožavanje sigurnosti zrakoplovnog prometa. Smatramo da bi ispunjavanje naših zahtjeva trebalo biti na vrhu ljestvice prioriteta, zbog čega se ipak nadamo razumijevanju i dogovoru s Upravom Hrvatske kontrole zračne plovidbe, a sve kako bi, što je moguće prije, bio osiguran nesmetani rad svih zračnih luka - izjavio je Krešimir Rakoci, predsjednik Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja koji okuplja 365 članova.

Od prvog dana štrajka kapacitet, odnosno broj zrakoplova koji prelijeću Hrvatsku, bit će smanjen na 40 posto ukupnog propisanog kapaciteta. Što se tiče prometa na zračnim lukama, on će ostati nepromijenjen do subote, 23. srpnja, od kada će kapaciteti svih zračnih luka u Hrvatskoj, osim Zračne luke Osijek, biti smanjeni na 50 posto ukupno planiranih zrakoplova.

VIDEO: Dramatične scene u Kopenhagenu: Zrakoplov se zapalio prije ukrcavanja

Ključne riječi

Komentara 20

BA
banini
17:52 19.07.2022.

Meni su stresne njihove plaće i uvjeti rada, pa to je za ostatak hrvatskih djelatnika znanstveno-naučna fantastika ! ne treba im popustiti !

LO
luka_os
15:52 19.07.2022.

uvest nepalce

TO
Torcida80
15:51 19.07.2022.

Dva dana slobodno poslje noćne smjene, di to ima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije