Hrvatska je, sve dok se dva naša MiG-a 21 nisu unesrećila na Slunju, godinama bila daleko od rješavanja problema zamjene dotrajalih lovaca-presretača novim zrakoplovima. Sada sve informacije govore da će ovaj put hrvatske vlasti ipak krenuti u natječaj za kupnju ratnih zrakoplova.
I nadzor se plaća
Vidi se to po velikom ubrzanju rada na novim ponudama stranih proizvođača, od kojih se neki vraćaju u već napuštenu utrku.
Oni su, naime, uvjereni da će se predsjednik Ivo Josipović i premijerka Jadranka Kosor morati, ne čekajući vrijeme nakon izbora, usuglasiti o sudbini elitnog dijela HRZ-a. Koliko god suludo izgledalo nabavljati skupe vojne “igračke” u uvjetima gadne krize, neke od ponuda stranaca, znajući to, nude, zauzvrat – razvoj hrvatskog gospodarstva i plasman naše robe na svoje tržište. Javnost, naravno, treba znati da ćemo, ostanemo li bez avijacije, svejedno iz proračuna plaćati nadzor zračnog prostora – Mađarima i Talijanima.
Kamate dva posto
Za koji dan će se znati sigurno, no izvjesno je da se u utrku vraća Eurofighter, koji su svi otpisali kao najskuplji. No, s obzirom na to da će ovaj put glavni kriterij za dobivanje posla biti plasman hrvatske robe i ulaganja, Njemačka se priprema Hrvatskoj ponuditi poseban gospodarski program ulaganja i offseta (kupovanje naše robe u iznosu troška za avione), već su odredili i u koje tvrtke i grane. Nude i pogodnost višegodišnjeg besplatnog servisa, a ustreba li Hrvatskoj, postoji mogućnost da privremeno pošalju i eskadrilu aviona Luftwafea radi nadzora prostora (airpoliceing rade već Islandu).
Ponuda švedskog SAAB-a za Gripen trenutačno je najkonkretnija. Gripen stoji 65 mil. eura uključivši i obuku, a njihov offset ide ciljano; hrvatske tvrtke dobivaju vrijedne poslove. Uljanik će graditi seriju novih ledolomaca, Dalekovod će dobiti dodatnu gradnju dalekovoda, Gredelju će Šveđani pomoći da krenu u Aziju u remont lokomotiva. U obzir dolaze i poslovi za Agrokor, Agenciju Alan, DIV, Đuru Đakovića i Končar. SAAB-ov je moto “Mi ćemo pomoći hrvatskom gospodarstvu kad je najpotrebnije, a ne čekati na buduće poslovne mogućnosti”. Stoga za Gripene nude poček od 2 do 3 godine, ratu kredita ovisno o ekonomskom rastu i kredit s kamatom od 2 posto.
Premda su mnogi “udaljili” Ruse s ovog posla, jer je RH u NATO-u, pripremaju ponudu koju je teško odbiti. Spremni su RH prodati najsuvremeniju inačicu MiG-a 29, sa zapadnom avionikom i u standardu NATO-a (MiG-35), koji su proizveli samo za svoje i indijsko zrakoplovstvo. Usto, jamče da će ovaj čudesni avion biti upola jeftiniji od konkurencije, a da će od ZTZ-a na Plesu napraviti regionalni centar za remont ruskih letjelica. Preobuka je jednostavna, a postojeća infrastruktura HRZ-a dostatna.
Opet nisu nista shvatili, ovo je zbilja kretenska drzava, nemaju sta za jesti a ovi prevaranti im sugeriraju da bi trebali nove avione, a Hrvatska izvozi samo gliste i Vegetu !!!???