tenzije u NO-u Ine

Linić: Ne može se o smjenama u Ini razgovarati preko medija

\'27.12.2011., Zagreb - Slavko Linic dolazi u Banske dvore. Photo: Zarko Basic/PIXSELL \'
Žarko Bašić/Pixsell
04.06.2012.
u 16:26

Mađari pak tvrde da bi imenovanje Linića i Čačića u NO svakako bilo dobar potez koji bi omogućio hrvatskoj Vladi dobiti informacije iz prve ruke

Evidentno je da odnosi unutar Nadzornog odbora nisu onakvi kakvi bi trebali biti, komentirao je danas ministar financija Slavko Linić situaciju u Ini u kojoj se već neko vrijeme vode borbe između hrvatskih i mađarskih predstavnika.
Posljednja u nizu odnosi se na pismo hrvatskih predstavnika u NO-u Ine adresirano na Vladu RH, a u kojem se traži smjena Zsoltana Aldotta, predsjednika uprave te naftne kompanije. 

– Tema smjenjivanja nije predmet razgovora, pogotovo ne putem medija – kazao je Linić dodajući da su upravo narušeni odnosi razlog zbog kojeg premijer Milanović inzistira na postavljanju svojih ministara financija, odnosno gospodarstva u NO Ine.

– Premijer zato inzistira da se s jakim timom MOL-a susretnu i najodgovorniji  ljudi iz Vlade – kazao je.

Nesporazum

– Mi možemo govoriti  o nepoštovanju hrvatskih članova Nadzornog odbora, koje je evidentno, ali isto tako dok se ne obnove ulaganja u rafinerije, bušotine i trgovačku mrežu, za nas nema pozitivnih rezultata. To su stvari o kojima mi moramo govoriti, ali, naravno, tada i tražiti odgovornost svih članova NO-a jer je to praksa po Zakonu o trgovačkim društvima. Prema tome, potrebna je promjena u dioničarskom ugovoru i u tome što su interesi hrvatske Vlade u Ine. O tome treba ozbiljno razgovarati među ljudima, a potom izvijestiti hrvatsku javnost.

– Sve ostalo stvar je nesporazuma i po meni neprihvatljivih odnosa između dva ozbiljna partnera. Treba li nekog smijeniti i tko je ozbiljan, a tko ne, neozbiljno je na taj način raditi – kazao je ministar Linić.

Priopćenjem se oglasio i mađarski partner u Ini MOL iz kojeg poručuju da su iz medija doznali za pismo Vladi.  

MOL je nezadovoljan i zabrinut zbog toga što je nekoliko informacija navedenih u članku netočno, pogrešno predstavljeno te prikazuje Inin položaj i MOL-ove namjere na pogrešan način, kaže se u priopćenju. 

Dobar potez

Mađari tvrde da bi imenovanje Linića i Čačića u NO svakako bilo dobar potez koji bi omogućio hrvatskoj Vladi dobiti informacije iz prve ruke o istinitim tendencijama i rezultatima te se uvjeriti u neistinitost svih netočnih, lažnih i pogrešno interpretiranih činjenica i informacija koje su iznesene u objavljenim dijelovima tog pisma o Ininoj financijskoj situaciji, investicijama i rezultatima, naglašavaju. 

Oglasili su se i iz Ine priopćenjem u kojem su htjeli razjasniti nedoumice koje se tiču razvojnog statusa i financijske situacije Ine.

–  Ističemo da se neto zaduženost (ili "ukupne obveze“, kako se navodi) Ine smanjila sa 10 milijardi kuna na kraju 2010. godine na 9,1 milijardu kuna na kraju 2011. te se do prvog tromjesečja ove godine dodatno smanjila za 6%, na 8,6 milijardi kuna, te se situacija ne može usporediti s 2008. godinom, s obzirom na to da je Ina svoje obveze prema Vladi RH ispunila u 2010. te od tada podmiruje svoje porezne obveze u zadanim rokovima, piše u priopćenju. 

Ulaganja i modernizacija

Što se tiče rafinerija i ulaganja, iz Ine ističu da su u rad puštena tri nova postrojenja svjetske razine u riječkoj rafineriji.

– Ina kontinuirano ispunjava svoju misiju opskrbe hrvatskih građana i industrije naftnim derivatima, istovremeno zadržavajući svoju poziciju na ključnim izvoznim tržištima – naglašava se uz objašnjenje: 

– Budućnost obje rafinerije je jasna te je razvoj rafinerija u skladu sa strategijom koju je 2011. odobrila uprava. U Rafineriji nafte Sisak u tijeku su projekti zaštite okoliša kako bi se zadržao tehnički kapacitet na traženoj razini od dva milijuna tona godišnje.

Iz Ine također dodaju da se članovi Nadzornog odbora i uprave Ine obavještavaju na vrijeme i redovito o napretku te o svim relevantnim izazovima, dok je istovremeno u duhu partnerskog dijaloga Ina obavještavala i lokalnu zajednicu o svim pomacima.

Napominju i da Ina ima više od 70 potpuno moderniziranih postaja u segmentu maloprodaje, a taj će se broj povećati na oko 150 do kraja godine. Ovaj program provodi se intenzivno, uz 260 milijuna kuna ulaganja u 2012. Prema tome, do kraja 2012. godine Ina će imati najveću modernu mrežu benzinskih postaja u Hrvatskoj, zaključuje se u priopćenju. 

Ključne riječi

Komentara 1

IM
Imerian
23:18 06.06.2012.

Radiš za građane a ne za, Inu,Vladu......naputak iz MMF-A NE PROGRAM vLADE KOGA VIŠE LAŽETE....PRIPREMATE TEREN ZA STRANE INVESTITORE..kako nam nebi smanjili kreditni rejting iako vi niste ovaku situaciju mislim priželjkivali.HDZ-UPITNA INTELIGENCIJA.Ako budemo provodili vanjsku politiku u svojoj zemlji punjenje državnog proračuna u skoroj budućnosti postaće samo san.Ako trebamo živijeti u bijedi neka to bude od naše ruke, samo tako imamo budućnost kao zemlja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije