BEZ TRAGA Nad Velebitom nestala cessna s četiri osobe

Loše vrijeme i dalje otežava potragu

05.02.2009.
u 17:05

I u subotu ujutro nastavila se potraga za nestalim pilotima i zrakoplovom, koji su posljednji signal poslali u četvrtak poslijepodne. No potragu otežava jako jugo i loše vrijeme.

U petak se novinarima obratio Zoran Knežević iz specijalne policije Rijeka. Rekao je da su vremenski uvjeti za potragu iznimno nepovoljni i dodao da su njegove kolege za nestalima tragali cijeli dan i noć. Došli su nadomak Vaganskog vrha i ocijenili da bi zbog loših uvjeta odlazak za vrh bio opasan po život.

- Odlučili smo se spustiti i pričekati sutrašnji dan. Vidjelo se svega dva metra, gotovo da ni sebe nismo vidjeli pa sam odlučio da nam se najbolje vratiti natrag, rekao je Knežević.

Vlasnik aviona: Stotine puta preletjeli su Velebit

Bili na rutinskoj provjeri,
a zapeli u kapi oblaka

Galerija slika: Potraga za nestalim zrakoplovom

Locirani signali mobitela, ali su tijekom dana izgubljeni
Policija nam je ranije potvrdila informacije da su jučer locirani signali četiri mobitela pilota nestalih na Velebitu. Do danas je bio još jedan uključen, ali su tijekom dana i taj izgubil.


Foto: Marko Čuljat

Teren je strašno surov, snijeg, ledena kiša, vjetar brži od 150 kilometara na sat i oblaci koji su se spustili onemogućavaju da se bilo što vidi. Možda smo bili i na 50 metara od mjesta gdje se mogla dogoditi nesreća, a da to nismo vidjeli zbog slabe vidljivosti - rekao je Alen Zorić, pročelnik gospićkoga GSS-a, koji se upravo spustio u podnožje Paklenice nakon cjelonoćnog traganja po Velebitu.

Nalazimo se nedaleko od Metka na putu za Veliku Paklenicu, ništa ne možemo raditi jer je počela jaka kiša koja onemogućava potragu - rekao je za Večernji list u 13.30 sati Joso Živković, pročelnik gospićke službe 112.

Gotovo istovremeno čuli smo se i s Alenom Zorićem, pročelnikom sekcije HGSS-a u Gospiću koji nam je priopćio da odustaju od potrage potragu jer su uvjeti nemogući i jer se ništa ne vidi ni s dalmatinske strane Velebita.

Helikopter koji traži nestalu cessnu već se dvaput jutros vratio u bazu zbog guste magle koja otežava potragu. U podnožje Paklenice stiglo je jutros 80-ak članova GSS-a, a u potragu će se uključiti i psi tragači.
Pripadnici GSS-a pretpostavljaju da je područje gdje je posljednji put na radaru bio ulovljen zrakoplov obavijeno maglom te su ranije procijenili da nije sigurno ući helikopterom u oblak.

Termovizijske kamere nemoćne
Dinko Vodanović, inspektor za zrakopolovne nesreće u Starigradu je novinarima izjavio kako su preslušali trake kontrole leta na kojima nisu ništa uspjeli utvrditi. Dodaje kako su snimke s radarske kontrole koje su dale koordinate dali GSS-u i specijalnoj policiji koji pretražuju svaki metar prostora za kojeg se sumnja da je područje na kojem je nestao zrakoplov.

- Bojim se da je vrijeme još loše i ako vremenske prilike ne dopuste, nećemo moći ništa pronaći termovizijskim kamerama - kazao je Dinko Vodanović te dodao kako se uređaj za lokaciju na avionu prilikom udara nije aktivirao pa pretpostavljaju kako je bio ili neipravan ili nije bio jak udarac.

Također još sa sigurnošću ne može kazati na kojoj je visini zrakoplov letio jer podatak ne mogu znati dok se ne izračunaju matematički modeli s radara. Na novinarski upit je li u vrijeme nestanka zrakoplova u blizini bilo drugih zrakoplova, Vodanović je odgovorio kako je zatražio uvid od kontrole leta, a na upit da li zna je li to vojna zona i da li tamo lete bespilotne letjelice, nije htio komentirati, tek je odgovorio da o tome ne smije govoriti.


Foto: Dino Stanin

Tragični put cessne

Zrakoplov cessna T303, oznaka 9A-DLN, s pilotom i tri člana posade nestao je jučer u 14.57 sati s radara kontrole leta zadarske zračne luke na letu Zagreb – Bokanjac kraj Zadra dok je bio iznad Vaganskog vrha, navodno na visini nešto manjoj od 1700 metara. Neslužbeno doznajemo da je riječ o letjelici Aviokluba Ban iz Sesveta.

Njezin je vlasnik Josip Crnčević, a u njoj su bili Gerd Govejšek (63), Aleksandar Walter (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonko Kelek (68), navodno piloti, i jedan student letenja iz tog aerokluba. Ta smo imena dobili iz PU zadarske, a Dinko Vodanović, inspektor za zrakoplovne nesreće u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, nije to demantirao. U spomenutoj avioškoli, pak, to su potvrdili.


Vaganski je vrh u oblacima

Oko deset sati stigli smo do Stupačinova, to je samo podnožje Vaganskog vrha. Nažalost, vrh je u niskoj naoblaci što će otežati potragu – reako nam je Mario Šaban, član GSS-a iz Gospića. Šumskom cestom prema Vaganskom vrhu više se ide pješice nego što se vozi. Radi i motorna pila jer je led porušio dosta stabala. To je pravo čudo kolika je šteta na šumi u tome dijelu Velebita - kaže Joso Živković, pročelnik gospićke službe spašavanja 112. Šabana i Živkovića zatekli smo u terencu u podnožju Velebita i hitali su kako bi se pridružili ekipama za potragu. Teren uz ovu cestu miniran je prije nekoliko godina. U tim predjelima pronađen je čak i četnički arsenal s brojnim minama, minobacačkim granatama i nešto oružja koje su bili dovukli na Velebit otkud su imali dobar pregled za topničku paljbu sve do Gospića i njegove okolice. (mč)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije