U izmišljanju razloga bošnjačkih i dijela srpskih političara kojima žele spriječiti projekt Pelješkoga mosta, navodi se i projekt luke u Neumu. Iako ta priča nema nikakve veze s realnim događajima, sada se pokušava nametnuti kao pitanje koje će prisiliti Europsku uniju blokirati sredstva koja su odobrena Hrvatskoj za Pelješki most. A ona iznose 357 milijuna eura. Ipak, dokumenti iz Bruxellesa govore drukčije.
Što piše u dokumentima
U njima jasno stoji odgovor bh. institucija kako država nema nikakve planove za izgradnju luke u Neumu, što je Europskoj uniji bio samo jedan od razloga što je odobrila sredstva za taj projekt. U dokumentima koji su dostavljeni Večernjem listu jasno se vidi kako je u korespondenciji Sarajeva i Bruxellesa EU tražio konzultacije od BiH po tom pitanju. Sve je rađeno u sklopu predstudije koju je vodio prof. Adam K. Prokopowicz, a koju je Europska komisija izabrala za ovaj projekt. U odgovoru bh. strane, koji potpisuje Izet Bajrambašić, pomoćnik ministra za prometnu infrastrukturu, pripremu i provedbu projekata u Ministarstvu prometa i veza BiH, a koji datira od 21. kolovoza 2013. godine, piše kako “vlasti u BiH nisu planirale izgradnju luke u Neumu”. U međuvremenu je Bajrambašić suspendiran.
Odluke bošnjačkih kadrova
– Ne stoji teza određenih osoba da je Europska komisija vodila aktivnosti bez bh. strane, posebice bez Bošnjaka kao konstitutivnoga naroda. U dokumentima se jasno vidi kakav je bio stav državnih institucija po tom pitanju i on je došao od bošnjačkih kadrova – rekli su nam naši sugovornici iz Ministarstva prometa i veza BiH.
Ističu kako se odluke nikada nisu donosile jednostrano kada je u pitanju Pelješki most te kako je čak bošnjačkom povjerenstvu prepuštena određena prednost jer su Bošnjaci u BiH imali najviše prigovora na taj projekt.
– Prihvaćeni su svi zahtjevi bh. povjerenstva koje je pregovaralo s hrvatskom stranom o tom pitanju, a odgovore na pitanja iz europskih institucija slali su bošnjački kadrovi. Sada se krivnja pokušava prebaciti na hrvatske kadrove i službeni Zagreb. Dokumenti otkrivaju pravu istinu, to su činjenice - zaključili su naši sugovornici.
Zahtjevi bh. strane znatno su poskupili projekt Pelješkoga mosta. U konačnom dogovoru njegova je visina povećana za više od 20 metara te će, prema dogovoru, iznositi 56 metara. BiH će imati, umjesto jednog, pet plovnih putova, a visina mosta je za 12 metara viša od visine najvišeg broda koji je ikada plovio Jadranskim morem.
Kad se govori o pitanju morske granice BiH i Hrvatske, pravo je pitanje zašto se sada pokreće to pitanje nakon desetljeća šutnje. Poruka hrvatske strane je jasna – most će se graditi. Bez obzira na sve pokušaje opstrukcije.
Bakir priča šta gazde u haljinama kažu!! Bakire konjino ne znaš ni plivati , a u Neumu je 93% Hrvata. Šta ti imaš sa Neumom i morem?. Idi u Zenicu pa tamo gradi luku i razv!!ijaj islamski turizam. Ako budede rata sa srbima na srpskoj sam strani... pun mi vas ....