David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, odgovorna je osoba za pomorsku nesreću na trajektu Lastovo 11. kolovoza ove godine u Malom Lošinju, u kojoj su pri padu rampe poginuli Boško Kostović, vođa stroja te kormilari Denis Šarić i Marko Topić, dok je teško ozlijeđen prvi časnik palube Davor Zagorac. Zaključak je to nacrta završnog izvještaja o provedenoj upravnoj istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo, koju je provela Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a koje je napisano na 36 stranica s brojnim prilozima.
Kao zaključak predloženo da se pokrene prekršajni postupak protiv predsjednika Uprave Jadrolinije jer nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću i napravio je prekršaj iz Pomorskog zakona, a isključivo njega i nikoga drugog u Jadroliniji smatraju i odgovornim za cjelokupno održavanje broda te predlažu da se protiv njega pokrene prekršajni postupak. Zaključak je to izvješća kojem je priloženo 14 fotografija i 64 razna priloga. Napisali su kako sustav upravljanja sigurnošću u Jadroliniji nije valjan, a kako je predsjednik Uprave Jadrolinije u cijelosti odgovoran za sustav i ničije ga pogreške ne oslobađaju od odgovornosti.
Ustvrdili su kako je “predsjednik uprave Jadrolinije u cijelosti odgovoran za sustav održavanja svih brodova kompanije uključujući i brod Lastovo: Vezano uz navedeno, a u skladu s odgovornostima definiranim u kompaniji Jadrolinija, ova istraga ne nalazi odgovornosti drugih članova uprave kompanije kao niti odgovornosti niže rangiranih djelatnika kompanije vezano uz pomorsku nesreću broda Lastovo”.
Isto tako, u nacrtu izvješća piše kako nije utvrđena odgovornost članova posade broda. “Naime odredbe pomorskog zakonika ne definiraju odgovornost drugih članova posade osim zapovjednika broda, pri čemu je on odgovoran za sigurnost broda i red na brodu. Vezano uz navedeno i analizirajući situaciju spuštanja i dizanja pramčane rampe upravna istraga nije utvrdila odgovornost zapovjednika broda ili članova posade” piše u nacrtu izvješća kojeg potpisuje Zlatko Košta, načelnik Sektora za inspekcijske poslove i tehničke standarde. U tročlanom timu još su Vladimir Malnar, voditelj Službe sigurnosti plovidbe u Lučkoj kapetaniji Rijeka i Emil Marinov, viši kontrolor službe kontrole ispravnosti stranih brodova, Lučka kapetanija Rijeka.
Komentar nacrta izvješća zatražili smo od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Objavit ćemo ga kad ga dobijemo
Jadrolinija je za Jutarnji.hr navela kako trenutno nije u posjedu nikakvog službenog rješenja, dokumenta o istrazi ili nacrta Izvještaja. Podsjetimo, prilikom rada na Jadrolinijinom trajektu Lastovo u Malom Lošinju, u nedjelju 11. kolovoza u poslijepodnevnim satima došlo je do nesreće u kojoj su smrtno stradala tri člana posade Jadrolinije, dok je četvrti teže ozlijeđen.
O nacrtu izvješća koje je procurilo u javnost, Ministarstvo se oglasilo šturim priopćenjem. "Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture provodi neovisnu istragu o pomorskoj nesreći broda Lastovo koja se dogodila 11. kolovoza 2024. godine. O rezultatima iste javnost će biti izvještena kad istraga bude završena." napisali su.
GALERIJA Ovo su najveće trajektne nesreće u Hrvatskoj
I kad napušta radno mjesto (uz otpremninu naravno) i prelazi na rukovoditelja u hrvatskim šumama?