Zbog njega je sveučilište u Hong Kongu mijenjalo statut. Uspješan je student Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, sudjelovao je u izradi konceptualnog automobila koji je oduševio stručnjake iz Toyote, radio je za poznatu marketinšku agenciju M&C Saatchi, predavao engleski u Hong Kongu, volontirao, surađivao s policijom kao statist u redu za prepoznavanje kriminalaca iza zatamnjenog stakla... Sve to, i još štošta drugo, prošao je 23-godišnji Tilen Pigac iz Cirkovljana, koji je preloškim studentima održao predavanje o uspjehu.
– Ideja uspjeha, a još više neuspjeha, progoni me već dobrih pet godina. Svojim nastupom želim poručiti da svatko od nas ima svoje definicije uspjeha koje treba slijediti. Želim naglasiti moć koju neuspjeh nosi sa sobom i poručiti da na svijetu ne postoji ni jedna osoba kojoj sve polazi za rukom – kaže simpatični apsolvent pred kojim je obrana diplomskog rada na studiju menadžmenta. Dio školovanja proveo je na studentskoj razmjeni u Hong Kongu, gdje su ga zbog izvanrednih rezultata zadržali tri semestra, umjesto uobičajenih jedan ili dva, kako je dotad i bilo propisano statutom. Sa suradnicima priprema projekt Hrabrog telefona, na kojem će od jeseni studenti davati besplatne instrukcije za državnu maturu učenicima slabijeg imovinskog stanja. – Svrha je tog projekta i da studenti budu mentori tim učenicima, da im budu primjer kako je uvijek moguće postići uspjeh – otkriva. Mladog ekonomista pitali smo kako gleda na gospodarsku situaciju u Hrvatskoj. Spas je, tvrdi, u izvozu.
– Po prirodi sam optimist. Smatram da je situacija u Hrvatskoj skup loših odluka u povijesti koje su se manifestirale kroz ekonomsku krizu. Ne možete očekivati da se nešto što se uništavalo dva desetljeća popravi u dvije godine. Naš je izlazak iz krize spor, najsporiji u regiji, no kada ste već na dnu, možete ići samo prema gore. Umjesto na dugoročne ekonomske i gospodarske mjere poticanja grana koje bi nas mogle dugoročno držati izvan krize, poput ekoturizma, mi se prepiremo oko vremena izbora. Neki poduzetnici koje znam ostali su u Hrvatskoj, no svoje su poslovanje orijentirali na inozemstvo i na taj način okrenuli krizu u priliku. Kriza na kineskom jeziku može imati dva značenja, priliku i prijetnju – kaže.
.............bože dragi, nakon što pomisliš da nema nade, povremeno bljesne svjetlo kakvo je Tilen, bog ga požvio, a netko od onih što mogu nešto promjeniti i poslušao..............