DIO PLAĆA EU

Naplatne kućice od 2025. godine odlaze u povijest? Vozači će birati način naplate cestarine

Pojačan promet na naplatnim kućicama Lučko u smjeru Zagreba
Foto: Borna Filic/PIXSELL
1/2
22.10.2022.
u 11:31

Radovi ugradnje sustava i njegovo testiranje trebali bi se odvijati tijekom 2024. godine kako bi on mogao profunkcionirati 2025. Novi sustav će do tada biti ugrađen na mrežu autocesta kojom upravlja HAC, a naši sugovornici se nadaju kako će do tada biti dogovoreno uvođenje nove naplate i na autocestama kojima upravljaju Bina-Istra i Autocesta Zagreb - Macelj.

Novi sustav naplate cestarine na autocestama bit će uveden 2025. godine, uvjereni su sugovornici Jutarnjeg lista iz Ministarstva prometa, piše dnevnik u izdanju od subote.

U ovom trenutku u tijeku je istraživanje tržišta kako bi se utvrdilo tko od proizvođača može ponuditi traženu opremu. Upiti su upućeni na 12 adresa širom svijeta. Odgovori se očekuju do sredine sljedećeg mjeseca, nakon čega slijedi javna rasprava u trajanju od mjesec dana.

U Ministarstvu prometa očekuju u siječnju sljedeće godine raspisivanje natječaja za nabavu novog sustava koji će biti otvoren 45 dana. Ako ne bude puno žalbi, izvođač bi mogao biti odabran do svibnja, a do rujna bi ugovor mogao biti sklopljen.

Radovi ugradnje sustava i njegovo testiranje trebali bi se odvijati tijekom 2024. godine kako bi on mogao profunkcionirati 2025. Novi sustav će do tada biti ugrađen na mrežu autocesta kojom upravlja HAC, a naši sugovornici se nadaju kako će do tada biti dogovoreno uvođenje nove naplate i na autocestama kojima upravljaju Bina-Istra i Autocesta Zagreb - Macelj.

Uvođenje novog sustava naplate samo na autocestama kojima upravlja HAC stajalo bi oko 750 milijuna kuna, a tome treba dodati još uvijek nepoznati iznos za uvođenje novog sustava na Bina Istri i AZM-u.

Od ukupnog iznosa Europska komisija odobrila je bespovratnih 500 milijuna kuna kroz NPOO program. Preostali dio sredstva namijenjen za plaćanje PDV-a, troškove rušenja naplatnih kućica i implementaciju sustava platit će HAC. Kako saznajemo, postoje opcije da se iz fondova EU sufinancira i uvođenje novog sustava kod preostala dva koncesionara. S novim sustavom nestat će i potreba za naplatnim kućicama koje će biti srušene, ali ne sve odjednom.

Novi model elektronske naplate cestarine bit će dvojni. Vozači će moći birati hoće li u automobilu imati transponder (DSRC sustav) koji će bežičnom tehnologijom registrirati njihov ulazak i izlazak s autoceste ili će cestarinu plaćati sustavom očitavanja registracije, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.

VIDEO: Detalji užasa u Sisku: U tragediji poginuli vlasnik obrta (38) i radnik (22)

Komentara 3

DU
Deleted user
11:45 22.10.2022.

Još tri godine vam treba za to ? Bagro lijena nesposobna, sve bi vas trebalo na minimalac staviti.

KA
kažemja
20:44 22.10.2022.

Tri godine??? Pa za tri godine Račanova vlada je izgradila Autocestu Zagreb -Split.

PV
prcko.vita
08:34 23.10.2022.

Ruku na srce, najmanje se po Hrvatskim autocestama voze oni mali obični Hrvati koji rade za ispodprosječnu plaću, ili neku jadnu mirovinu. Prijedlog: dajte toj sirotinji, toj šačici jada od Hrvata koja je još ostala da živi u zemlji Hrvatskoj, omogućite im besplatno korištenje Hrvatskih autocesta. Uzeti ćete dosta od turista, od poduzetnika i onih koji imaju debela primanja. Budite barem malo socijalno osviješteni.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije