Sindikat željezničara Hrvatske (SŽH) i Sindikat Hrvatskih željezničara (SHŽ) obavijestili su premijera Zorana Milanovića o neuspješnom pokušaju uspostave dijaloga s Upravom HŽ Carga i agoniji kroz koji prolaze radnici kojima prijeti otkaz. Oba sindikata u otovrenom pismu premijeru istuču da su radi očuvanja radnih mjesta bili spremni dogovarati uvođenje nepunog radnog vremena s istim ciljem s kojim je Vlada prihvatila Prijedlog nacrta zakona o potporama za njihova očuvanja.
- Predlagali smo i mjeru obrazovanja i osposobljavanja radnika u razdobljima kada ne rade iz opravdanih razloga, odnosno kada za njihovim radom nema potrebe te su na tzv. ''čekanju“ u Željezničkom fondu što bi omogućilo poslodavcu da zbog restrukturiranja, promjene u poslovanju ili tehnološkim i poslovnim procesima očuva zaposlenost na način da se ti radnici obrazuju odnosno osposobe za potrebe njegovog poslovnog procesa ili da steknu znanja i vještine tražene na tržištu rada - podsjećaju iz SŽH-a i SHŽ-a.
Pozdravljajući ''opredjeljenje za svijet reda i zakona, nasuprot svijetu kriminala i bezakonja'' koje je premijer istaknuo na 154. sjednici Vlade, sindikati upozoravaju na brojne nalaze državnog Inspektorata rada. Oni svjedoče o kršenju Zakona za koje nitko ne odgovara.
- Već pokrenuti, a i brojni najavljeni sudski postupci, govore da radnici i sindikati neće tolerirati kršenje Zakona. Nadamo se da to više neće tolerirati ni ova Vlada - navode sindikati. U pismu se ističe i da su HŽ Cargo i resorno ministarstvo prije tri mjeseca najavili hitre mjere za spas HŽ Carga. Donesene su odluke o poticajnim mjerama i tehnološkom višku radnika no obje su, tvrde sindikati, ništetne, a nitko ''nije odgovarao zbog kršenja Zakonske procedure pri donošenju spornih odluka''. Također, i dalje se na mnogobrojne načine krše prava više stotina radnika.
- Ovo su samo neke od nepravilnosti za koje nitko ne odgovara. Vama su, vjerujemo poznati nalazi državne revizije koja je, između ostalog, utvrdila milijunsku štetu nanesenu HŽ Cargu neopravdanim dopisivanjem neodrađenih sati, neopravdanim plaćanjem prekovremenih sati u uvjetima smanjenog obujma poslovanja do kojeg je dijelom došlo jer HŽ Cargo nije sposoban obnoviti i popraviti postojeći broj neispravnih, nužno potrebnih lokomotiva. Očigledno je da se HŽ Cargo ne može spasiti samo na račun otkaza radnicima i smanjivanjem prava radnika. Upozoravali smo na brzopletost, neodgovornost, protuzakonito postupanje Uprave i odbijanje socijalnog dijaloga - podsjećaju premijera i poručuju da se zajedničkim donošenjem mjera i prihvaćanjem odgovornosti za provođenje istih može osigurati spašavanje HŽ Carga.
a premijer će se naravno oglušiti na ovo