ACI MARINE

Nitko ne želi uložiti novac dok se ne riješe imovinski odnosi

20.05.2012., Sibenik - Marina Mandalina u Nautickom centru Prgin spremna docekuje sezonu. Charter marine je pun
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
1/2
12.09.2014.
u 20:24

Interes za ACI pokazali su Adris i turska Dogus grupa

ACI se ne prodaje, tvrdi resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić, nego se dokapitalizira, a ako se bude dokapitalizirao, premijer Zoran Milanović uvjerava da to neće biti po babi i stričevima. Odgovori su to s dvije mjerodavne adrese na upit Vladi saborske zastupnice Mirele Holy koju je zanimalo je li točno da Vlada pregovara s "turskim ulagačima o prodaji većinskog ACI-ja".

Strateška tvrtka

– ACI je tvrtka od strateškog državnog interesa i proces njezine dokapitalizacije neće proći bez potpunog nadzora javnosti. ACI nitko neće dobiti ni po babi ni po stričevima, niti će itko preuzeti upravljanje tom kompanijom a da se to temeljito ne pretrese prije – odgovorio je na jučerašnjoj sjednici Vlade premijer Zoran Milanović Mireli Holy dodajući da se u pozadini oko ACI-ja igraju svakakve igre.

– Već sada se vrte razne spekulacije, tko kome pogoduje, tko kome namješta posao – rekao je premijer.

Igre koje premijer spominje igraju se u kuloarima oko mogućeg novog vlasnika ACI-ja. Spominje se jak interes Adris grupe, a poznato je da turska Dogus grupa želi razviti marine u našem dijelu Jadrana. Kompanija je to koja u sastavu ima D-Marine, posebnu tvrtku koja razvija 50-ak marina od Hrvatske do Turske.

Foto: Grgur Žučko/pixsell

Foto: Grgur Žućko/PIXSELL (na fotografiji: Vlasnik turske Dogus grupe Ferit Sahenk)

U Hrvatskoj već imaju tri marine, uložili su u Hrvatsku 200 milijuna eura, a u ACI-ju drže 10,6 posto. Izvori bliski Turcima kažu da s Vladom nikad nisu formalno razgovarali ni pregovarali o većinskom paketu ACI-ja. Zainteresirani su i obvezni mirovinski fondovi, a i Europska banka za obnovu i razvoj želi financirati projekt. Prema planu o kojem se neslužbeno govori, država bi zadržala 25 posto plus jednu dionicu, mirovinski fondovi podržali dokapitalizaciju manjinskim dijelom, a strateški partner ušao u tvrtku i njome upravljao. Ipak, razni izvori upućuju nas da ni dokapitalizacija ni privatizacija, odnosno nikakav oblik promjene vlasničke strukture neće proći najmanje dvije godine, što god ministri i premijer govorili, jer nisu riješeni imovinskopravni odnosi. Također, velika prepreka ulasku novog igrača u državnu tvrtku s visokim potencijalom jest i činjenica da marine imaju različite koncesije kojima nije ujednačen rok trajanja.

– Za jednu marinu koncesija vrijedi još sedam godina, a za neke 20 godina. To nije čisto i takav projekt nije za prodaju – kaže nam jedan od izvora.

Najbolje rješenje

Kako će se rasplesti priča oko ACI-ja nije još poznato, a potencijalni ulagači tvrde da ni Vlada nema plan niti zna što želi od te tvrtke. Iako nema jasan plan, Milanović je zaključio kako je ACI važan državni resurs kojem treba kapitala, a da Vlada taj novac nema.

– Tražit ćemo najbolje rješenje za tu tvrtku. A to znači najbolje rješenje za državni proračun i hrvatski turizam. Vidjeli smo kako je to prijašnjih godina znalo izgledati kada su u pitanju velike hrvatske kompanije. Ovaj put neće tako izgledati – rekao je Milanović.

I Mirela Holy upravo napominje da u slučaju ACI-ja sve mora biti transparentno, a upit Vladi poslala je nakon što su s njom kontaktirali ljudi koji su radili u toj tvrtki. Holy kaže da je zatražila i dodatne materijale od "tih ljudi" i napominje da u pozadini prodaje državnih tvrtki uvijek postoje igre. Holy se protivi da se iznimno vrijedni državni resursi poput ACI-ja, ali i ostalih tvrtki, rasprodaju zbog velike rupe u proračunu. ACI upravlja s 21 marinom i ove godine slavi 30 godina od osnutka. Tvrtka je lani poslovala s 3,08 milijuna kuna dobiti, pri čemu je ostvareno samo 205 milijuna kuna prihoda. Imaju 394 zaposlena. Upravljaju s 5338 vezova i lani su po vezu uprihodili 38.403 kune.

>> Plaćali odvjetnike iako imaju Službu pravnih poslova

Komentara 2

Avatar comandante
comandante
08:32 13.09.2014.

Znači - postoji veliki interes i netko je procijenio da bi dobro zaradjivao sa ACI-jem!!! Pa jedno jednostavno pitanje genijalcima iz vlade - zasto prodajete nesto sto samo po sebi donosi profit?? čak niti vi tako nesposobni nebi mogli unistiti takvu kompaniju kao niti autoceste!! Zasto dajete naše nekom drugom da se bogati, kao i autoceste???? Zato da bi ovu godinu zakrpali proracun pa možda prezivjeli i ostali navlasti??? Za ovakva zlodjela treba osnovati prijeki sud kao i za Inu,Plivu,PPK-e itd itd.... sramota

Avatar Point_of_view
Point_of_view
10:00 13.09.2014.

Profit??? 21 marina ostvarila dobit od 3 milijuna kuna. Vauu! Samo jedna marina Frapa ima vecu dobit od ovog nefunkcionalnog monstruma - parazita. Drzava pod hitno treba naci privatnog vlasnika, po mogucnosti iz Hrvatske, a zadrzati kontrolni paket od 25% plus jedne dionice. Ako to ne napravi, za nekoliko godina ove ce marine biti podinvestirane, lose vodjene i na kraju bezvrijedne, kao sto je i slucaj sa Petrokemijom, koju sada nitko nece, pa je opet na drzavnoj sisi. Umjesto da je sa onih 900 milijuna od prodaje CO-a investirano u nova poduzeca, koja imaju buducnost, Vlada je strpala novac uzaludno u Petrokemiju, koju ovakvu kakva je sad, sam Bog ne moze spasiti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije