Hrvatska je opet oblijepljena jumbo plakatima s kojih se usiljeno smiješe političari

Nova invazija starih i retuširanih lica

plakat-txt.jpg
Foto: Željko Hladika
02.11.2007.
u 18:49

Približavaju se izbori i Hrvatska je oblijepljena jumbo plakatima s kojih se usiljeno i namješteno smiješe poznata lica političara. I dok SDP nudi tim i tvrdi da su ljudi snaga, HSP poručuje građanima da zaštite svoj san da je bolje sutra pred nama te da biramo svjetlo ili tamu. HNS tvrdi da budućnost biramo sad te upozorava da pazimo koga biramo s druge strane, HSLS i HSS poručuju budi svoj u nizu varijanti, a IDS ima slogan Ja...a ti? kojim pozivaju birače da se identificiraju s Istrom.

HDZ se pak odlučio za negativnu kampanju protiv najjačeg suparnika SDP-a ne libeći se pritom prekršiti ni nekoliko zakona, kako tvrde stručnjaci, ali šaljući vrlo jasne i nedvosmislene poruke. No zato u afirmativnom dijelu kampanje hvale svoja dostignuća u četverogodišnjem mandatu.

Crveni i plavi
Međutim, stručnjaci tvrde da jedino HDZ-ove poruke i plakati odudaraju od stereotipa i retuširanih lica koja se umjetno smiješe s plakata. Osim što nude biračima da biraju između crvenih i plavih, oni nabrajaju i ono što su sami postigli iz famozne jamstvene kartice, pa tako ističu 129 tisuća novih radnih mjesta, povećanje rodiljskih naknada, podjelu besplatnih udžbenika, povrat duga umirovljenicima. Kratko i efektno, ali ne spominju da to plaćaju sami građani i da na nekim plakatima ima i obmana. No koga je to briga, svrha je pridobiti birače.

Tako Dario Vince, direktor Digitela, kaže da ne bi komentirao kampanju jer je tek počela. Uvjeren je da su plakati i poruke samo zagrijavanje. No HDZ je napravio iskorak, tvrdi i dodaje da onaj tko im je osmislio kampanju zna svoj posao.

– Ostali plakati su stereotipni, a poruke koje šalju floskule. Što reći i o nepotrebnom uljepšavanju i retuširanju? To bi eventualno moglo proći ako je jaka ponuda ideja, a ovako nam se čini da već na plakatima, retušitrajući svoj izgled, političari sugeriraju da nude laž – tvrdi Vince. Onaj tko se treba probiti do birača s fotoshopom sigurno neće uspjeti, uvjeren je. – Žalostim se da su plakati, ali i sadržaj slogana, ono što smo viđali posljednjih 17-ak godina. Na žalost, čini mi se da nema novih poruka i da su ponuđene od stereotipnih do loših – tvrdi Feđa Vukić, redoviti profesor na studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta.

HDZ-ovi plakati i poruke su drukčiji, ali pritom oni krše nekoliko zakona i možda o tome treba raspravljati.
– Bit će zanimljivo vidjeti hoće li na njihove plakate uslijediti odgovor prozvanih pa makar u kakvom sučeljavanju – kaže Vukić.
– Nadam se da tržište političkih ideja nije slično ovome što viđamo na plakatima jer ako je tako, to bi bilo jako loše za sve nas  – zaključuje.

Prvi promotivni val
Mr. sc. Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, kaže da nije siguran je li ovo tek prvi val promotivne kampanje te hoćemo li vidjeti još inovativnije plakate pojedinih stranaka do izbora.

– No za ovo što gledamo na tek postavljenim jumbo plakatima mogu reći da su u komunikacijskom smislu neučinkoviti. Vizualni dio poprilično je stereotipan, baš kao i slogani – tvrdi Skoko.
– Teško će na temelju njih netko odabrati ili promijeniti stranačku preferenciju. Nedostaje inovativnosti, kreativnosti, originalnosti, ali i odlučnosti pa kampanja podsjeća – tvrdi Skoko – više na devedesete nego na 21. stoljeće.

Svakako valja reći da je HDZ najprovokativniji sa svojom negativnom kampanjom koja je pojednostavnjena, ali će sigurno natjerati barem dio birača na razmišljanje.
Skoko je uvjeren kako lica na plakatima pomažu uglavnom novim i nepoznatim kandidatima, ali uvjeren je da invazija starih i retuširanih lica može biti i te kako iritantna i može postići suprotan učinak.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije