Ravnatelji, psiholozi, pedagozi, odgojitelji, učitelji razredne i predmetne nastave, profesori, logopedi, edukacijski rehabilitatori, socijalni pedagozi pa i knjižničari u svim vrtićima, osnovnim i srednjim školama moći će činiti tim za darovite.
Riječ je o ključnom timu koji će morati osnovati svaki ravnatelj škole ili vrtića, a čiji je glavni zadatak planiranje, organiziranje, identificiranje, provođenje, praćenje i vrednovanje rada s darovitom djecom te suradnja s njihovim roditeljima. Dio je to razrađenih smjernica za rad s darovitim učenicima Ministarstva obrazovanja, koje se konačno mogu početi primjenjivati.
Naime, razvijene zemlje svijeta prepoznaju populaciju darovitih kao svoj bitan resurs te se njima koriste za prevladavanje teškoća i izazova suvremenog društva, kao i za tehnološki napredak i gospodarski zamah, a Hrvatska tek sada to razrađuje spomenutim smjernicama.
Edukacije za sve
Kada ustanove formiraju svoje timove, u koje se mogu uključiti i mentori koji mogu biti i vanjski stručnjaci, svi će sudionici morati polaziti i dodatne edukacije i usavršavanja kako bi znali prepoznati darovitost učenika i na njoj raditi te omogućiti djeci da se razvijaju u područjima za koja pokazuju interes ili znanje.
Dotad će sustav, barem među učiteljima i nastavnicima, proći težak put jer jedna od mana jest upravo strah nastavnika od nepoznatog, ali i veći angažman koji će morati uložiti kako bi darovitima omogućili napredak. Velik je zadatak u radu s darovitima i na roditeljima, a oni će prije prvih testiranja djece koja pokazuju darovitost biti obaviješteni o svim aktivnostima i itekako uključeni u program kako bi se i oni naučili vlastitom djetetu pružiti nužno okruženje za napredovanje.
Psiholog kao stručnjak educiran za primjenu testova sposobnosti i kreativnosti te upitnika ličnosti provodi testiranja kognitivnih sposobnosti i osobina ličnosti s djecom i učenicima koji su uočeni kao daroviti. To je tek jedan od načina na koje će se prepoznavati daroviti. Kada se oni evidentiraju, pristupit će im se individualno radeći po programu koji je specifičan, prema prilagođenom ili razlikovnom kurikulumu. Napredak darovitih neprestano će se evidentirati pa, kada dijete prelazi iz vrtića u školu, ili iz osnovne u srednju školu, ustanove su dužne razmijeniti dokumentaciju i nastaviti raditi s takvim djetetom kako ono ne bi izgubilo na kontinuitetu.
Program višeg razreda
Glavne uloge svakog tima za darovite bit će, uz obvezu suradnje u izradi kurikuluma, planiranje, organiziranje i provođenje identifikacije i pružanje stručne podrške odgojiteljima i učiteljima da organiziraju procese vrednovanja darovitih, ali i da budu potpora kako socijalnim tako i emocionalnim potrebama darovitih učenika.
Jedna od uloga nastavnika u školama u radu s darovitima je da oni nominiraju potencijalno darovite učenike na temelju analize njihovih uradaka i postignuća, ali i da u suradnji s timom za darovite osmišljavaju, provode i vrednuju razlikovni i individualizirani kurikulum i to na način da uvode potrebne izmjene koje se odnose na ishode učenja, pristup učenju i poučavanju, uradak, tempo učenja i okružje u sklopu redovne nastave.
Tako daroviti učenici mogu učiti u istome fizičkom okružju kao i ostali učenici, ali može im se omogućiti i izdvajanje iz toga okružja ili ubrzati završetak razreda ako svi stručnjaci tako procijene. Daroviti učenici mogu i birati programe koji se nude učenicima iz viših razreda ili ciklusa.
>> VIDEO Papa Franjo: Svaki put kad žena dospije na visoku poziciju u Vatikanu, stvari se poboljšaju!
To je jedna obična glupost.Sve učenike koje se favoriziralo kroz osnovnoškolsko obrazovanje,u srednjoj školi nisu pokazali rezultate,a da ne govorimo da nisu ni došli do fakultetskog obrazovanja,a ako i jesu završili su jako loše ...,a u životu također nisu uspjeli...ni u ostvarenju karijere...Tako da je to očito smislio neki pametnjaković u ministarstvu i tako žele sa dodacima podebljani mjesečne plaće...Ovo se ne bi smjelo odobriti,jer je dokazano da od toga nema pozitivnih efekata...Da li će netko biti uspješan ovisi o emocionalnoj inteligenciji koja obuhvaća nekoliko vrsta pod inteligencije i snalaženja u prostoru,a ne vježbanje zadataka sa nečijom djecom od lokalnog moćnika koji se favorizira...,od toga nema ništa,i to neće pomoći u životu..