Mario Minder, vlasnik japanskog restorana Tekka, danas je dao izjavu novinarima nakon što su inspektori Državnog inspektorata njegov restoran zatvorili zbog jednog stola za drive-in.
''Stol je dobio otkaz i ide na burzu, on je jedini. Restoran je otvoren za rad, a 17 radnika od sada će raditi samo dostavu. Vrlo smo zadovoljni, brzo smo to riješili. Ne znam je li došlo do nesporazuma, ali sada je sve riješeno. Otvorili su nam objekt, mi smo cilj postigli", kazao je Minder novinarima u Radničkoj ulici gdje se njegov restoran s Michelinovom preporukom i nalazi.
Pojasnio je još jednom kako je problem bio u drive-in usluzi.
"Čvrsto vjerujem da je došlo do kratkog spoja, no ako dobijem jasno upute, radit ću po njima. Prema svemu ispada da prijašnje upute nisu bile jasne već kontradiktorne i apstraktne", izjavio je ovaj poduzetnik dodavši kako mu je i jasno to da se svakome može dogoditi pogreška, ali da novonastalu pogrešku treba što prije ispraviti kako ne bi svi pretrpjeli štetu.
Što se tiče pregrada od pleksiglasa i sličnih uvjeta koje je jučer propisao HZJZ za ugostitelje, Minder kaže da će se sada fokusirati na dostavu, budući da u ovakvim trenucima ne može dodatno ulagati.
"Ne možemo u ovakva vremena raditi ulaganja, borimo se za plaće. Promet nam je od početka pandemije pao za 90 posto. Ali zadržao sam sve radnike i prije mjera. Prijavio sam se na mjere, ali prije mjera nije nitko dobio otkaz", dodao je Minder.
Uvjeren je da će njegov restoran opstati u ovoj krizi.
"Da to ne vjerujem, ne bih ga nikad ni otvorio", zaključio je.
Podsjetimo, Državni inspektorat u subotu je zatvorio čak 20 restorana u Zagrebu, Rijeci i ostalim hrvatskim gradovima nakon čega je cijeli slučaj dospio u medije. Ugostitelji su stoga zatražili sastanak s glavnim državnim inspektorom Andrijom Mikulićem pa je HZJZ izradio 11 točaka po kojima će ugostitelji moći obavljati svoju djelatnost u doba koronavirusa.
Večernji list kontaktirao je MIkulića za dodatno objašnjenje.
"Mi sa svim poduzetnicima želimo graditi odnos povjerenja, sigurnosti i partnerstva. Želimo ići u smjeru relaksacije mjera i što bržeg povratka gospodarstva, a ponajprije ugostiteljstva u normalne tržišne okolnosti – kazao nam je Andrija Mikulić.
Osvrnuo se i na brzorastuću pojavu drive-in zona među ugostiteljima u posljednje vrijeme.
"Ugostitelj je samoinicijativno otvorio drive-in zonu iako se za takvu vrstu usluge podrazumijevaju određeni propisi. Dakle, u trenutku dok Hrvatskom vlada opasna epidemija, stol iz restorana Tekka postavljen je na javnu površinu bez ikakve komunalne dozvole. Na tom stolu nije bilo nikakvog upozorenja o higijeni kao ni o pravilima ponašanja i distanciranja. Zaposlenik ugostiteljskog objekta hranu je postavljao na taj stol, odakle su je preuzimali kupci iz automobila, a da stol nije bio prethodno dezinficiran i opremljen pripadajućim sredstvima. No, da bi se uopće došlo do stola, trebalo se prelaziti preko zelene površine", kazao je Mikulić ističući da je inspektor na licu mjesta postupao sukladno pravilima Stožera civilne zaštite te uputama HZJZ-a.
”A što da se netko zarazio?” Zamislite samo da se netko zarazio koronavirusom prilikom kupnje hrane u tom drive-inu. Tko bi za to bio odgovoran? Tražila bi se nečija odgovornost i onda bi se svi pitali gdje su inspektori i zašto nisu preventivno bili na terenu gdje se krše napuci i zakoni. Iako drive-in nije reguliran hrvatskim zakonima, važno je imati na umu da ipak trebaju biti ispunjeni minimalni uvjeti, a jedan od glavnih je da ista osoba ne smije posluživati i naplaćivati robu", kaže glavni državni inspektor Mikulić.
Vidjeti ćemo nakon krize tko će opstati i tko neće otpuštati. Ovo sada je ništa što slijedi nakon toga. Kada država prestane davati 4000 kuna, plaćati doprinose, kada se odlede kreditne rate, kada lokalna uprava nastavi svoj harači i sve ostalo što trenutno stoji. Da ne spominjem da će država tražiti nazad to što je upumpala, jer kako ugostitelji dobro znaju, konobar uvijek na kraju dođe sa računom.