U Berlinu se bilježi porast krađe automobila, a na svakih sto tisuća vozila ukradeno je njih 260. Policija objašnjava da su brojke u Berlinu tako visoke zbog blizine Poljske i istočnoeuropskih prodajnih tržišta. Hijerarhijski organizirane bande koje rade na međunarodnoj osnovi temeljene na podjeli rada kradu vozila i voze ih autocestom u Poljsku u roku od sat vremena, piše Fenix magazin.
U drugim slučajevima, vozila se “rastavljaju” u ilegalnim radionicama u Brandenburgu, izvještavaju berlinski istražitelji. Između ostalog, identifikacijski brojevi vozila (VIN) su uklonjeni i zamijenjeni novim znamenkama. Često se mijenja samo jedna znamenka.
Marke koje najviše traže kradljivci automobila su VW, Audi, Mercedes i BMW. Oni su daleko ispred u statistici i u prošloj godini su činili ukupno oko 37 posto ukradenih automobila. No i drugi brendovi sustižu korak. Povećan je porast krađa kod Renaulta, Mazde, Fiata, Hyundaija i Kie.
Berlinski policajci su posljednjih godina primijetili da se sve češće kradu katalizatori na starijim vozilima. Posebno su pogođeni stariji automobili, poput Opel Astre ili VW Pola. Prema podatcima ADAC-a, katalizator sadrži do pet grama plemenitih metala kao što su paladij i platina. I tako vrijednost plemenitih metala u katalizatoru može biti i do 200 eura.
Da bi se ukradeni automobili mogli ponovno vratiti u Njemačku je mala nada. Zato što se vozila i dijelovi za automobile šalju diljem svijeta trima glavnim rutama: jedan ide kontejnerom za vozila, kamionskim prijevozom ili auto kurirom kroz istočnu Europu do središnje Azije, na primjer u Tadžikistan i Uzbekistan.
Druga ruta je preko Balkana do Turske i odatle, uglavnom kopnenim putem, na Bliski istok, Siriju i dalje. Treća ruta su luke Antwerpen i Rotterdam te Bremen i Hamburg, gdje se automobili i dijelovi vozila šalju u Alžir, Maroko i Tunis, kao i u zapadnoafričke zemlje. Veliko prodajno tržište za treću rutu su Ujedinjeni Arapski Emirati. Odatle se ukradeni automobili i dijelovi za automobile prevoze morem u jugoistočnu Aziju, poput Kambodže.
Pa kad se sve zna o rutama, lukama, mjestima primopredaje, ilegalnim radionicama za rastavljanje i promjenu brojeva na oznakama, zašto se Interpol ne organizira i ne spriječi takve pošiljke? Odgovor na zašto se nameće sam.