Papa Franjo u četvrtak se kritički osvrnuo na konzervativce koji se opiru promjenama u Rimokatoličkoj crkvi izrazivši žaljenje za ljude čija je vjera okrenuta prema sebi i zarobljena "oklopom".
Na blagdan Bogojavljenja čini se da je Papa ciljao one koji su kritizirali njegovu odluku da ograniči korištenje latinske mise kako vjera ne bi bila zarobljena u "mrtvom jeziku".
"Nismo li predugo bili zarobljeni, udomljeni u konvencionalnu, vanjsku, formalnu religiju koja više ne grije naša srca i ne mijenja naše živote", zapitao se Franjo.
"Mogu li naše riječi i naše liturgije užgati u srcima ljudi želju da se približe Bogu, ili su one 'mrtav jezik" koji govori samo za sebe i o sebi?", pitao je dalje.
Misa na latinskom jeziku isključena je iz opće uporabe nakon Drugog vatikanskog koncila 1962.-1965. i zamijenjena lokalnim jezicima.
U srpnju je papa Franjo ograničio propise o tome kada se može slaviti misa na latinskom čime je promijenio odluke svojih prethodnika uz obrazloženje da se njome služe antireformisti kako bi naštetili jedinstvu Crkve.
Od tada neki konzervativci u Crkvi, uključujući biskupe, otvoreno kritiziraju Papu te je latinska misa postala najnovija epizoda "liturgijskih ratova", kako ih neki nazivaju.
"Vjera nije 'oklop' koji nas zatvara; naprotiv ona je čarobno putovanje, stalno i neumorno kretanje čak i u potrazi za Bogom", rekao je Franjo.
Papa je tu propovijed održao na misi u Bazilici sv. Petra u Rimu na Bogojavljenje kada katolici slave Sveta tri kralja ili ili mudraca koji su se prema Evanđelju došli pokloniti Isusu Kristu nakon njegova rođenja u Betlehemu.
Zbog ograničenja u pandemiji covida-19 bio je omogućen pristup misi za oko 1500 vjernika.
>> VIDEO Zbog prekršaja i kaznenih bodova, lani je poništeno čak 66 vozačkih dozvola u Dubrovniku
Dok na jednoj stranj Argentinac slavi društvene raznolikosti miješanja ("tko sam ja da sudim"), čini sve da uništi tradiciju; koliko je duh Drugog vatikanskog koncila otvorio vrata crkve najbolje pokazuje broj onih koji su kroz ta vrata prošli i nikadanikada se više u nju nisu vratili. Posvjetovljenje Crkve, misa i klera, najvidljivije je u tome tko joj je došao na čelo, čovjek koji čini sve da uništi tradiciju dugu dvije tisuće godina, čovjek kojemu je vjera iza svega.