Stravična prometna nesreća u kojoj su zbog prebrze vožnje poginula dva mlada muškarca, a jedna djevojka bori se za život šokirala je Korčulu, ali i cijelu Hrvatsku. Do neprepoznatljivosti smrskano vozilo izazivalo je jezu rano ujutro uz cestu u blizini Blata na Korčuli gdje je troje mladih Velolučana u srijedu, u gluho doba noći, oko 1.10 sati teško stradalo: 31-godišnji vozač i njegov 26-godišnji suvozač na mjestu su poginuli, a 22-godišnja putnica s teškim tjelesnim ozljedama hitno je prevezena je u splitski KBC. Svi su iz Vele Luke.
Očevidom je utvrđeno da je 31-godišnjak upravljao automobilom dubrovačkih registarskih oznaka iz pravca Vele Luke u pravcu Blata.
Nakon što je došao do raskrižja, zbog velike brzine izgubio je nadzor nad vozilom, udario u betonski zid uz rub kolnika, a nakon toga i u kameni suhozid te se u prevrtanju zaustavio s druge strane ograde. Muškarac je vozio Mercedes od 200-tinjak konjskih snaga, starije proizvodnje, a cesta je bila mokra i skliska. Prometni stručnjak Željko Marušić zgrožen je ovom nesrećom.
Bez straha od policije
– Uz veliku količinu rose koja je u sitne sate jutros prekrila Korčulu, vrlo brz automobil s kraja 1990-ih, s oko 200 konja na stražnjim pogonskim kotačima, ljetnim, već prilično pohabanim gumama (tko u Dalmaciji, posebice na otocima, u studenome vozi na spasonosnim zimskim gumama?!), koji je bez ESP sustava opasno nestabilan te uz sumanuto brzu, obijesnu vožnju bez straha od policije te brojne nezaštićene masivne objekte (poprečne betonske zidove) u zonama izlijetanja, tragična nesreća poput jučerašnje bila je statistička neminovnost – rekao je Marušić i dodao da dionica državne ceste na Korčuli na kojoj se nesreća dogodila zaslužuje “nula zvjezdica” za sigurnost.
Upozorava da je ova nesreća zvono na uzbunu i poziva nadležne na hitno djelovanje. Drži da je na korčulanskoj državnoj cesti i sličnim dalmatinskim dionicama sa skliskim “vapnenačkim” asfaltom nužno ograničiti brzinu na 60 km/h, a na pojedinim pogibeljnim dionicama i na 40 km/h. Potrebno je smanjiti skliskost, odnosno ohrapaviti asfalt na najopasnijim dijelovima kolnika, ali i intenzivirati noćne kontrole brzine, kad se očekuju prekršitelji.
Presudila im je brzina
Marušić predlaže i drastično kažnjavanje, konkretno da se za najpogibeljnije prometne prekršaje, poput obijesne vožnje, propiše kazna od 12 kaznenih bodova za ekstremno opasnu prometnu situaciju, koja znači automatsko poništenje vozačke dozvole. Andrijana Biskup iz PU dubrovačko-neretvanske rekla nam je da policija proteklih dana u cijeloj Hrvatskoj, pa tako i na Korčuli, pojačano kontrolira promet.
– Policijske se kontrole na toj cesti provode, bilo ih je i prošlog vikenda, sva tri dana, ali, nažalost, te večeri kada se dogodila nesreća na toj dionici kontrole nije bilo. Moram naglasiti da je definitivno presudila brzina. Mi stalno pokušavamo doći do svijesti vozača da shvate koliko jer brzina opasna i vrlo često dovodi do teških stradavanja. U konkretnom slučaju bilo je rosno, odnosno mokro i, kad tome dodamo brzinu, dogodi se tragedija. Vozač mora brzinu vozila prilagoditi uvjetima na cesti – kaže Biskup.
Zbog neprilagođene brzine na dubrovačkom području dogodila se nesreća s više ozlijeđenih osoba i u ponedjeljak, u Zatonu, kada je 40-godišnji vozač izgubio nadzor nad kombijem u kojem je prevozio djecu s posebnim potrebama. Teško su ozlijeđeni vozač, 59-godišnja suputnica i 12-godišnje dijete, dok je još troje putnika lakše ozlijeđeno.
– Vozači, budite odgovorni kad sjednete za volan! Poštujte prometne propise i prilagodite vožnju vremenskim uvjetima i stanju na cesti – poručila je Biskup.
Nema veze koliko auto ima konja. Mozes biti pametan sa 350 ili budala sa 150 KS