Milanović u Rijeci

Premijer obišao gradilište novog kontejnerskog terminala riječke luke

Rijeka
Foto: Goran Kovacic/pixsell
1/7
14.11.2014.
u 13:18

Gradnja novog terminala na zapadnom dijelu luke najzahtjevniji je projekt Rijeka Gatewaya, strateški projekt Vlade vrijedan ukupno 300 milijuna eura

Predsjednik Vlade Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš – Dončić obišli su u petak u Rijeci najveće gradilište u povijesti riječke luke – Zagrebačko pristanište gdje je prije dva mjeseca počela gradnja novog kontejnerskog terminala.

Premijeru i ministru, koje su uz domaćine iz Lučke uprave i predstavnike izvođača radova, talijanskog konzorcija tvrtki, dočekali gradonačelnik Vojko Obersnel i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, predstavljen je projekt od kojeg se očekuje da Rijeku, koja će imati dva kontejnerska terminala, postojeću Brajdicu i Zagrebačko pristanište, učini jednom od najvećih kontejnerskih luka u regiji i jednom od najvažnijih za povezivanje Dalekog istoka i Srednje Europe.

Gradnja novog terminala na zapadnom dijelu luke najzahtjevniji je projekt Rijeka Gatewaya, strateški projekt Vlade vrijedan ukupno 300 milijuna eura. Terminal se planira graditi u dvije faze, u prvoj je predviđena izgradnja pristaništa u dužini od 400 metara sa skladišnom površinom od 15 hektara, što je investicija vrijedna 88 milijuna eura za koju je financiranje osigurano zajmom Svjetske banke i novcem iz državnog proračuna, a u drugoj fazi predviđa se izgradnja 280 metara obale i opremanje terminala pratećim sadržajima.

Druga faza kandidirat će se za financiranje iz europskih fondova. Rok izgradnje terminala je tri godine, a u tijeku je natječaj za izbor koncesionara koji će dobiti pravo upravljanja i obvezu opremanja terminala. Očekivani prekrcajni kapacitet u prvoj fazi izgrađenog terminala jest 400 tisuća kontejnera godišnje, dok bi izgradnjom druge faze kapacitet dosegao mogućnost manipulacije  650 tisuća kontejnera godišnje. Govoreći o terminalu, ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak posebno je naglasio da je velika pogodnost lokacije dobra zaštićenost od vjetrova te velika dubina mora uz obalu, čak 20 metara, što je izuzetno važno jer brodari na kontejnerskim linijama sve više upošljavaju najveće brodove, s velikim gazom, pa je mogućnost pristajanja upravo takvih brodova uz novi terminal prednost Rijeke pred drugim konkurentskim lukama.

– Rijeka ima sjajne uvjete za najveće brodove, što veći brodovi, to bolja zarada, tu mogu ploviti brodovi koji ne mogu u Kopar koji ima dobro organiziranu luku, ali ima geološke limite – rekao je premijer Milanović dodajući da se radi o ulaganju od 300 milijuna eura i projektu koji upošljava hrvatske tvrtke. Naglasio je i važnost projekata cestovnog i željezničkog povezivanja budućeg terminala, što je sve zajedno krupan investicijski zahvat.

Istodobno s izgradnjom terminala gradit će se nova cesta D-403 koja će Zagrebačku obalu povezati s riječkom zaobilaznicom, bit će izgrađen glavni schengenski ulazno-izlazni punkt prema pravilima, a rekonstrukcijom željezničke infrastrukture terminal će se povezati sa željezničkim pravcem Rijeka – Zagreb – Botovo.

Komentara 3

KA
Kamov
13:52 14.11.2014.

Kasnite sa svime, i sa Eu fondovima za ovaj projekt. Imao sam velika očekivanja od Vas međutim facinira me kako se čvrsto držite fotelje, a ne dajete rezultate. Za dobro svih nas se nadam da će nas Kolinda povesti u prijevremene izbore jer kasnite sa svim projektima i crpljenjem Eu fondova za iste.

KA
kaleticamojamala
13:55 14.11.2014.

Joj ti Kamov, prije 2 god si bio uz Josipovića, al dobro ajde... slažem se i ja se nadam pobjedi Kolinde i pozivu na prijevremeneizbore jer ovo je neodrživo više, al ne dijeli sdp naše muke očito... ni njima ni josipoviću ne gori pod nogama...

DU
Deleted user
14:19 14.11.2014.

Ovi obilasci su uvijek degutantna stvar. Velikani dođu pogledati šljakere kao životinje u zoooškom vrtu, malo ih potapšu, pohvale (bravo, dečki) i odu negdje žderat. Ministri koji nikad u životu ništa konkretno nisu radili.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije