Premijer Andrej Plenković u srijedu je pustio u promet 7,9 km dugu zaobilaznicu Stona, čime je završen projekt izgradnje pristupnih cesta Pelješkom mostu, odnosno povezivanje juga Dalmacije. Riječ je o dionici čvor Prapratno - čvor Doli, koja je relativno kratka, ali vrlo zahtjevna. Na trasi se nalaze tuneli Polakovica, dug 1265 metara i Supava, dužine 1320 metara, kao i atraktivni most Ston dužine 485 metara, visine 40 metara koji premošćuje Stonski zaljev. Osim glavnih tunelskih cijevi, kojima se od srijede odvija promet, probijena je i servisna cijev za izlaz u slučaju opasnosti. Vrijednost ove faze je 69,59 milijuna eura bez PDV-a. Izvođač radova bila je grčka tvrtka Avax s podizvođačima. Ukupna dužina Pelješkog mosta sa svim pristupnim cestama koje su sada završene je 32,5 kilometara.
Na svečanosti puštanja zadnje, četvrte faze pristupnih cesta Pelješkom mostu uz premijera Andreja Plenkovića bili su resorni ministar Oleg Butković, ministrica poljoprivrede Marija Vučković, ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, ministar graditeljstva Branko Bačić, župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić te brojni načelnici i gradonačelnici s ovoga područja.
- Ovo je iskorak kojeg je jug Hrvatske dugo čekao. Osobito je zadovoljstvo voditi Vladu u vremenu kada spajamo državu Pelješkim mostom, nešto što će ostati zauvijek, koji je strateški projekt u prometnom i sigurnosnom smislu, u vremenu kada smo Baranju integrirali u mrežu autocesta koridorom VC, imamo prigodu očekivati dogodine kraj druge cijevi tunela Učka i brojnim drugim infrastrukturnim projektima diljem Hrvatske. Napravili smo u prvih 10 godina članstva u EU velike iskorake, a ostalo nam je još nekoliko važnih projekata koje ćemo završiti – rekao je Plenković i naglasio koliko je Pelješki most značajan za južni, ali i neretvanski dio Dubrovačko-neretvanske županije. Kao projekte na kojima se radi i koje će nastaviti naveo je nastavak autoceste do Dubrovnika, brzu cestu od Dubrovnika do zračne luke, nastavak ceste prema Orebiću i spajanje Metkovića na A1, što će sve zajedno svima donijeti velike koristi jer smo dio mreže europskih autocesta.
Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture naglasio je kako pripadamo privilegiranoj generaciji koja je uspjela ostvariti velebni projekt izgradnje Pelješkoga mosta i pristupnih cesta.
- Hrvatska Vlada ovim je projektom pokazala smjer kojim ide i ostvarila svoje strateške ciljeve – rekao je Butković koji se prisjetio 2018. godine kada je u Dubrovniku potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta i pristupnih cesta.
- Bilo je problema s natječajima, žalbama, s BiH. Bilo je ozbiljnih izazova, ali strateški interes spajanja teritorija Republike Hrvatske je nadjačao – rekao je Butković i naglasio ulogu premijera Plenkovića u realizaciji projekta. Najavio je i kako će se autocesta A1 produžiti prema Dubrovniku, kao i još nekoliko cestovnih projekata, poput zaobilaznice Orebića, spajanje Metkovića na autocestu, rekonstrukciju ceste od Zračne luke Ćilipi do Dubrovnika.
Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, investitor projekta govorio je o značaju cijelog ovoga projekta. - Koliki je značaj izgradnje Pelješkoga mosta i pristupnih cesta svjedoči podatak kako je od njegovog otvaranja do danas prošlo 1,5 milijuna vozila. Današnjim otvorenjem zaobilaznice Stona, tranzitni promet premještamo iz centra Stona koji sada ima prigodu razvijati turističke i ostale potencijale – rekao je Škorić.
Upravo izgrađena zaobilaznica ispunjava visoke ekološke standarde i potpuno je opremljena za sigurno odvijanje prometa.
- Izgradnja je bila vrlo izazovna pa se želim zahvaliti projektantima, izvođaču i hrvatskoj Vladi – rekao je Škorić koji je ovom prilikom najavio puštanje u promet obilaznice Omiša, što se planira ove jeseni, spoj Luke Rijeka s autocestom A7, obilaznicu Karlovca, Novog Marofa i drugo.
Planovi za jug
Posebice je bio zadovoljan župan Dobroslavić koji je rekao kako se radi o iznimnom građevinskom pothvatu. - Od Brijeste do Zatona Doli napravili smo značajnu dionicu buduće brze Pelješke ceste. Nastavit ćemo dalje. Povezivanje je preduvjet za uspješnu budućnost. Bitan je i aspekt sigurnosti jer posezanja za hrvatskim prostorom još nisu prestala – poručio je Dobroslavić. Na jugu Hrvatske još se planira graditi autocesta Metković – Osojnik, brza cesta Osojnik – Zračna luka – Dubrovnik, cesta Brijesta-Perna i obilaznica Orebića.