Obnova željezničke pruge Dugo Selo – Novska Nadogradnjom, obnovom i izgradnjom drugog kolosijeka i dvokolosiječne željezničke pruge na pojedinim dionicama pruge Dugo Selo – Novska, povećati će se kvaliteta, sigurnost i brži prijevoz putnika i roba. Naglašeno je to više puta na prezentaciji projekta „Unaprjeđenje i obnova željezničke pruge Dugo Selo – Novska, faza 2 i 3“ u Novskoj.
Nakon što je prije dvije godine započela rekonstrukcija i obnova 17 kilometara dvokolosiječne pruge Novska - Okučani, kojom se brzina prometovanje vlakova povećava na 160 kilometara na sat, realizacija drugog kolosijeka na dionici prema Zagrebu, započela bi projektiranjem. Taj posao treba završiti u roku tri godine od potpisivanja ugovora, potpisanog u studenom prošle godine između HŽ infrastrukture i više međunarodnih tvrtki izvođača radova, konzorcija koji čine tvrtke TYPSA i INECO iz Španjolske, Egis Rail SA iz Francuske i Inženjerskog projektnog zavoda iz Hrvatske.
- To je dug i složen posao za koji trebaju novac, no sve je to moguće uz sredstva Europske unije. Ukupni iznos izrade projekta je 10, 2 milijuna eura od čega 85 posto financira EU, a 15 posto Vlada RH. Modernizacija željeznica je strateški prioritet hrvatske Vlade, između ostalog je naglasio Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture. Jedan u nizu projekata koji se sufinanciraju novcem Europske unije i koji će doprinijeti podizanju konkurentnosti i jačanju gospodarskih subjekata je bivši X. koridoru, danas koridor RH1.
Kako je naglasio predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić, već je završen projekt modernizacije dionice Tovarnik – Vinkovci, a pri kraju je i modernizacija dionice Okučani – Novska.
- U tijeku je interni tehnički pregled građevinskih i elektrotehničkih postrojenja, a puštanjem u promet ovu dionicu svrstava u najsuvremenije opremljenu na hrvatskim prugama. Radi se o velikim sredstvima, pored već uloženog novca do 2023. u koridor RH1 bit će uloženo još oko osam milijardi kuna, rekao je Peričić.
Potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Branko Grčić, napomenuo je, kako više nije dovoljno samo održavati pruge, već ako se Hrvatska želi uključiti u europske koridore, pruge se moraju podići na najvišu razinu.
- Ovaj projekt vrijedan 600 milijuna eura to će omogućiti i ono što me posebno raduje je njegova vidljivost, a to potvrđuje i ovaj događaj u Novskoj. Željeli bi da sve ide brže no čeka nas ogroman pripremni posao i sve ono što ova Vlada radi na pripremama, nova Vlada u svom će mandatu realizirati na terenu, napomenuo je ministar, dodavši kako je završen projekt pruge od Dugog Sela prema Križevcima te može krenuti u realizaciju.
>>Od Novske do Okučana brzinom od 160 kilometara na sat