rekordan broj noćenja

'Prije nakon Vele Gospe više nije bilo nikoga. Sada je Vir pun raznih europskih registracija cijele godine'

Vir: Plaža Jadro puna je kupača
Foto: Sime Zelic/PIXSELL
1/12
21.07.2024.
u 11:53

Sada smo na rekordnih 2,7 milijuna noćenja. Tijekom srpnja i kolovoza imamo oko dva milijuna noćenja, što znači da granice ostvarenih noćenja i dolazaka moramo tražiti u predsezonskim i posezonskim mjesecima. Do tri milijuna noćenja možemo doći povećanjem brojki u travnju, svibnju, lipnju, rujnu, listopadu i studenomu, odnosno sadržajima naše cjelogodišnje turističke priče, smatra direktor turističke zajednice Srđan Liverić

U sklopu Virskog ljeta, u subotu uvečer na Viru je nastupila velika hrvatska glazbena diva Vanna koja je prvi put u Viru bila prije šest godina kada je sjajnim koncertom otvorila manifestaciju „Virsko ljeto“ 2018. Skori povratak na pozornicu „Virskog ljeta“ vratio joj je sjećanje na prepunu virsku rivu i koncert za sladokusce. Nekoliko tisuća domaćih i stranih turista uživalo je u Vanninim hitovima. Iako je koncert trebao početi u 21 sat kasnio je pola sata jer, kako kaže Vanna, teško se bilo kroz veliku gužvu i kolonu automobila koji su pristizali na otok.

"Sjećam se tog koncerta, kako da ne. Bilo je lijepo i veselo, puno ljudi i dobra atmosfera. Drago mi je da se vraćamo na isto mjesto, zgodno je, a publika je bila super raspoložena", prisjeća se svog prvog virskog koncerta zagrebačka pjevačica koja se nalazi usred velike ljetne turneje. "Ljeto je, vruće je, ali takav je naš posao. Nekad zna biti koma kada je prehladno, no sve se to može lakše izdržati kada je dobra atmosfera na koncertu i kada te ponese publika", kazala je pjevačica s više od tri desetljeća estradnog staža. Cijela riva i staro i mlado, domaći i strani turisti, u glas su pjevali najpoznatije Vanine hitove poput "Tek je 12 sati" , "Ja imam snage za to", "Pomozi mi sad", "Daj mi jedan dobar razlog", "Kao rijeka", "Jedina", "Ne tražim ništa" i mnoge druge...

Foto: Ljiljana Haidar Diab

I ove godine, Vir je ponovno na samom vrhu po broju gostiju, točnije odmah iza Rovinja. Direktor turističke zajednice, Srđan Liverić kazao je za Večernji list kako mu je izuzetno drago što Vir iz godine u godinu napreduje te je postao respektabilna i prepoznatljiva turistička destinacija.

"Na ovogodišnjem planu rada naglasak je stavljen na prilagodbi novom Zakonu o turizmu, strateškom planu održivog razvoja turizma na Viru, kontroli i suzbijanju sive ekonomije u turizmu, marketinškim aktivnostima te turističkim sadržajima i manifestacijama. Značajan dio naših financija usmjerit ćemo na daljnji razvoj outdoor aktivnosti, kulturnog i doživljajnog turizma te eno-gastro turizma. Radit ćemo na unaprjeđenju prema takozvanom Klubu kvalitete Premium, poslovnom turizmu i projektu označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju Welcome. To je manje-više sve ono što smo i dosad radili, ali ćemo pojačati aktivnosti, odnosno proširiti i produbiti sadržaj te priče. Pojednostavljeno rečeno, idemo prema širokoj definiciji destinacije s četiri zvjezdice. Imamo startnu poziciju i kratkoročne ciljeve, ali i dugoročno gledanje na razvoj. U perspektivi to znači da Vir, uz očekivani rast standarda ponude smještaja, zaslužuje jednu lijepu marinu sa svim dodatnim sadržajima, obalnu šetnicu od Prezide do Kozjaka te uređene i komunalno opremljene plaže na svakom dijelu otoka. U perspektivi još vidimo jedan vrhunski kamp i hotel", kazao je Liverić koji Vir ocjenjuje kao destinaciju s dinamične tri zvjezdice, po prilici na razini standarda Zadarske županije.

POVEZANI ČLANCI:

"Deset godina ranije imali smo Villu Lanternu kao jedini turistički objekt s pet zvjezdica te nekoliko objekata s četiri zvjezdice. Sve drugo bili su objekti s tri i pogotovo dvije zvjezdice, a sama ugostiteljska i turistička ponuda na otoku bila je skromna. Sada na Viru imamo pet objekata s pet zvjezdica, 75 objekata s četiri zvjezdice te 981 objekt s tri zvjezdice. Nažalost, još uvijek imamo puno objekata s dvije zvjezdice i tu trebamo podignuti standard, odnosno značajnije sudjelovati u turističkom prometu u Zadarskoj županiji s objektima više i visoke kategorije. Imamo zadovoljavajućih 20 posto udjela među luksuznim objektima u Zadarskoj županiji, ali nismo zadovoljni sa svega 12 posto udjela među županijskim kućama za odmor s četiri zvjezdice. Druga važna stvar je što se svako strateško planiranje razvoja bilo koje turističke destinacije u najvećoj mjeri nužno mora oslanjati na novi Zakon o turizmu, a to znači da se naglasak stavlja na održivi turistički razvoj. Ne treba nam gomilanje slabo opremljenih objekta i apartmana bez dobre i kvalitetne turističke usluge, nego ambijentalni i autentični objekti, spomenute kuće za odmor, vile s bazenima i luksuzne apartmanske zgrade. A prije svega nam treba kvalitetan i educirani mali iznajmljivač obiteljskog smještaja te ambijent u kojemu se odvija turistička djelatnost. To moraju shvatiti i naši mali iznajmljivači, jer se novim Zakonom, među ostalim, od jedinica lokalne samouprave očekuje donošenje plana upravljanja destinacije. Održivi turizam i luksuzni turizam, odnosno premium ponuda, ključne su riječi te strategije, a svaki oblik bogatije, sadržajnije i kvalitetnije ponude dio je iste priče", kazao je Liverić kojeg smo upitali s obzirom na brojke noćenja, gdje su granice virskih brojki?

"Sada smo na rekordnih 2,7 milijuna noćenja. Tijekom srpnja i kolovoza imamo oko dva milijuna noćenja, što znači da granice ostvarenih noćenja i dolazaka moramo tražiti u predsezonskim i posezonskim mjesecima. Do tri milijuna noćenja možemo doći povećanjem brojki u travnju, svibnju, lipnju, rujnu, listopadu i studenomu, odnosno sadržajima naše cjelogodišnje turističke priče. Istina je da brojke više nisu u prvom planu, ali povećanje brojki u mjesecima koji nisu u samoj špici sezone neće opteretiti nikoga, a donijet će prihode i vrijednost svima koji se izravno ili neizravno bave turizmom. Upravo je prošla godina kontinuiranim povećanjem brojki tijekom cijele godine pokazala kako imamo sve raznovrsniju i privlačniju ponudu. Naša je prednost u tom kontekstu i činjenica da imamo jak udjel nekomercijalnog smještaja, ali je sve češće riječ o ljudima koji iz Mađarske, Austrije ili Slovenije barem jednom mjesečno dolaze u svoje kuće na otoku. Hrvatski vlasnici kuća na Viru, dolaze još češće. Toga prije nije bilo. Imali smo klasične vikendaše koji bi ljeti bili na otoku i poslije Vele Gospe više ne bi bilo nikoga. Sada je Vir pun automobila s registracijama iz cijele Europe, i to tijekom cijele godine, a sve to govori da je Vir uspio kao destinacija. Pažnju sada usmjeravamo na diferencijaciju otočnog turističkog proizvoda, pristupačnost, obnovu baštine, izgradnju javnih sadržaja, komunalnu infrastrukturu, uređenje javnih prostora i atrakcije koje donose doživljaj. Sve to utječe na formiranje turističkog proizvoda visoke kvalitete, odnosno luksuza. Da sažmem cijelu priču, računamo na blago povećanje turističkog prometa u predsezoni i posezoni, na produljenje sezone, što bi bio jedan od kratkoročnih ciljeva. Dugoročno, želimo se pozicionirati kao destinacija s proizvodima posebnih interesa koji goste privlače izvan ljetne sezone. I tu imamo adute kao destinacija koja godinama unazad snažno promovira cikloturizam i trekking, a najveći iskorak želimo napraviti na polju razvoja etno-gastro turizma. Imamo brojna polja, plodnu zemlju te bogato i čisto more, pa nema razloga da taj potencijal ne usmjerimo prema planiranju novih sadržaja i usluga, posebno u autohtonu gastronomiju i tradiciju uzgoja. Takav resurs i potencijal, na kraju krajeva, lako može podignuti razinu ponude i kvalitetu usluge, a onda je marketinški posao lakši i zahvalniji. Imamo dobar primjer s restoranom Kotarina koji je u kratko vrijeme uspio dobiti nove goste podižući kvalitetu usluge i proizvoda. Takvi su proizvodi sezonski neosjetljivi, održivi, a dodatan su motiv dolaska tijekom cijele godine, posebno vlasnicima kuća koji vikende provode u Viru uživajući u lijepom vremenu", govori Liverić koji radi u Viru već punih deset godina.

Foto: Ljiljana Haidar Diab

"Došao sam iz mjesta koje je imalo tradiciju 120 godina organiziranog bavljenja turizmom u mjesto koje je u tom smislu bilo na početku, ali je već tada bilo ispunjeno silnom energijom te investicijskim infrastrukturnim, komunalnim i turističkim projektima. U jednom trenutku, možda pomalo zasićen poslovima na Krku i nakon smrti oca Njegovana, želio sam se okušati na Viru i vratiti na djedovinu. No pored obrazovanja i iskustva, s Krka sam u Vir donio astmu i bronhitis. Činjenica da Vir zahvaljujući svom položaju ima nevjerojatno pogodnu klimu, kao nacrtanu za astmatičare, samo me u jednom trenutku još odlučnije dovela na otok. Nakon desetljeća udisanja virskog zraka i šetnji uz borovu šumu i more, zdravstvene tegobe su nestale, pa mogu reći da sam u svakom pogledu napravio najvažniji potez u životu. Uživam na najljepšem otoku na svijetu, a takav osjećaj imaju mnogi drugi ljudi iz cijelog svijeta. Gosti nam se vraćaju, kupuju zemljišta i kuće, stalno dolaze novi, a sve češće se i doseljavaju. Zar bi to radili da na Viru nije lijepo?", kazao je Srđan Liverić.

GALERIJA Posjet Lovranu

Vir: Plaža Jadro puna je kupača
1/13
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije