Je li Ugovor o pristupanju Hrvatske Europskoj uniji prepreka održavanju referenduma o upotrebi ćirilice u Vukovaru? Nakon što je potpredsjednica Vlade Vesna Pusić u nekoliko navrata rekla da bi takav referendum vodio prema kršenju pristupnog ugovora, Vlado Iljkić iz Stožera za obranu hrvatskog Vukovara pozvao je premijera Zorana Milanovića i Vesnu Pusić da točno objasne kako to pristupni ugovor sprečava raspisivanje referenduma.
Večernji je list još jednom analizirao pristupni ugovor s EU i točno je da se zaštita manjina izrijekom spominje u jednom od priloga koji su sastavni dio pristupnog ugovora. Ovako glasi taj dio u kojem se spominje riječ "manjine".
"Prilog VII.
Posebne obveze koje je preuzela Republika Hrvatska u pregovorima o pristupanju (iz članka 36. stavka 1. drugog podstavka Akta o pristupanju)
(…)
7. Nastaviti jačati zaštitu manjina, uključujući i kroz djelotvornu provedbu Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (UZPNM).
(…)"
Članak 36. Akta o pristupanju, na koji se referira ovaj Prilog VII., bavi se zapravo pretpristupnim monitoringom i glasi točno ovako:
"1. Komisija pozorno prati sve obveze koje je Hrvatska preuzela u pregovorima o pristupanju, uključujući one koje se moraju ispuniti prije ili do dana pristupanja. Praćenje od strane Komisije sastoji se od redovito ažuriranih tablica za praćenje, dijaloga u okviru Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Republike Hrvatske, s druge strane1 (dalje u tekstu: "SSP"), misija za stručnu procjenu, pretpristupnoga gospodarskog programa, fiskalnih obavijesti i, po potrebi, pisama ranog upozorenja hrvatskim vlastima. U jesen 2011. Komisija podnosi Izvješće o napretku Europskom parlamentu i Vijeću. U jesen 2012. ona Europskom parlamentu i Vijeću podnosi Sveobuhvatno izvješće o praćenju. Tijekom procesa praćenja Komisija se prema potrebi također oslanja na doprinos država članica te uzima u obzir doprinos međunarodnih organizacija i organizacija civilnog društva.
Praćenje od strane Komisije osobito je usmjereno na obveze koje je Hrvatska preuzela u području pravosuđa i temeljnih prava (Prilog VII.), uključujući trajni razvoj evidencije ostvarenih rezultata u reformi i učinkovitosti pravosuđa, nepristranom postupanju u predmetima ratnih zločina i borbi protiv korupcije.
Dodatno, praćenje od strane Komisije usmjereno je na područje slobode, sigurnosti i pravde, uključujući provedbu i ispunjavanje zahtjeva Unije u pogledu upravljanja vanjskim granicama, policijske suradnje, borbe protiv organiziranog kriminala i pravosudne suradnje u građanskim i kaznenim stvarima, kao i na obveze u području politike tržišnog natjecanja, uključujući restrukturiranje brodograđevne industrije (Prilog VIII.) i sektora čelika (Prilog IX.).
Kao sastavni dio svojih redovitih tablica za praćenje i izvješćâ, Komisija do pristupanja Hrvatske izdaje šestomjesečne ocjene o obvezama koje je Hrvatska preuzela u tim područjima.
2. Ako se tijekom procesa praćenja ustanove pitanja koja izazivaju zabrinutost, Vijeće, odlučujući kvalificiranom većinom na prijedlog Komisije, može poduzeti sve odgovarajuće mjere. Mjere se ne zadržavaju dulje nego li je to nužno potrebno, a Vijeće ih u svakom slučaju ukida, u skladu s istim postupkom, kada se dotična pitanja koja izazivaju zabrinutost uspješno riješe."
dosta s tim neistinama! referendumom se ne traži da se manjinama zabrani korištenje jezika ili pisma, nego da se taj limit postavi kao obavezan na 50%, kao što je u većini zemalja EU! da je vlada mudra sama bi limit podigla na 50%, a ostavila gradovima i općinama mogućnost da sami mogu odrediti obaveznu primjenu jezika i pisma na svom području kad je manjina ispod 50%!