Mozilla se, uz svoj poznati internetski preglednik Firefox, bavi i drugim stvarima poput prikupljanja podataka. Od svih kategorija proizvoda koje je Mozillin tim ispitao, automobili su najgori. Svih 25 robnih marki koje je pregledao dobilo je oznaku upozorenja "Privatnost nije uključena" zbog lošeg postupanja s podacima potrošača. Istraživanje je pokazalo da su sve robne marke prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje povezivih usluga, piše HAK revija.
To im omogućuje da saznaju gdje vozite, koliko brzo vozite, pjesme koje svirate, ali čak i informacije o vašoj genetici ili, kao što je slučaj kod jedne marke, seksualnom životu. Prikupljene podatke 84 posto robne marke zatim dijele drugim tvrtkama kao što su pružatelji usluga, brokeri podataka i mnogi drugi. Čak 76 posto ugovora o privatnosti proizvođača automobila dopušta im prodaju vaših osobnih podataka.
VEZANI ČLANCI:
Više od polovice kaže da će podijeliti informacije s lokalnim vlastima i agencijama za provođenje zakona kao odgovor na zahtjev, a ne sudski nalog. Mozilla je otkrila i da su Renault i Dacia jedine dvije marke koje kažu da svi vozači imaju pravo izbrisati svoje osobne podatke. U međuvremenu, drugi pretpostavljaju da ste, ako uđete u njihovo vozilo, pročitali ugovor o privatnosti i pristali na njega. Neki su brendovi automobila pretpostavili da je svaki putnik koji poveže svoj pametni uređaj s vozilom pristao na dijeljenje podataka.
S obzirom na to da povezana vozila čuvaju veliku količinu vaših informacija, alarmantno je da su njihovi rezultati u kategoriji kibernetičke sigurnosti loši. Mozilla tvrdi da je u posljednje tri godine 68 posto marki zaradilo lošu ocjenu zbog curenja informacija, hakiranja i kršenja koja su ugrozila privatnost vozača. Mozilla vjeruje da se javnim pritiskom može natjerati automobilsku industriju da bude bolja.
VIDEO Prizori očaja u Maroku 48 sati nakon razornog potresa