zanimljivo!

Znate li zašto se voće prodaje u mrežastim vrećicama? Razlog bi vas mogao iznenaditi

Shutterstock
04.01.2025.
u 09:23

Radi se o "iluziji konfeta" koja utječe na to kako vidimo boju

Ponekad nam se čini da su trgovine prepune tajni i trikova kako namamiti kupce. Ako ste ikada pretraživali kutiju naranči u supermarketu u potrazi za najsvježijom, a kod kuće kao da je izgubila svoju "čar", niste jedini. Ispostavilo se da postoji razlog za to, a sve ima veze s mrežom u kojoj se prodaju, piše Mirror.

"Jeste li se ikada zapitali zašto voće i povrće dolaze u mrežastim vrećicama?", upitala je djevojka u videu koji je na TikToku objavio profil Scientific American. Zatim je objasnila da je to povezano s nečim što se zove "iluzija konfeta". Prema časopisu Journal of Illusion, iluzija konfeta utječe na to kako vidimo boju. "Iluzija konfeta sastoji se od prugastih boja u prvom planu i stvara dojam više boja," objasnili su. Ovaj efekt na voću u mreži prvi je otkrio Karl Gegenfurtner, njemački psiholog za percepciju.

@scientificamerican Fruits and vegetables wrapped in a colorful net appear riper and more appetizing. This is caused by a perceptual phenomenon known as the “confetti illusion”: objects appear to take on the color of a pattern placed over them. So lemons appear more yellow and oranges look more orange. 🔗 Read more about this sensory subterfuge at the link in our bio ✏️🎤 🎞️ Carin Leong 📸 Getty Images, Karl R. Gegenfurtner #illusion #science #fruits #psychology #supermarket #colors #patterns ♬ original sound - Scientific American

"Naše istraživanje uvodi nov aspekt pokazujući kako nezrele i zelenkaste naranče mogu biti percipirane kao zrele i živopisne kada se gledaju kroz narančastu mrežu", objasnio je Gegenfurtner o istraživanju objavljenom u Sage Journals početkom ove godine. Boja mreže također igra važnu ulogu, a Gegenfurtner je objasnio da super živopisni izgled nastaje kao rezultat i efekta konfeta i odbijanja boje s mreže na voće. "Efekt je svakako djelomično uzrokovan i pojačan međusobnim refleksijama između mreže i voća", rekao je. Međutim, mreža nije samo za pokazivanje jer također omogućuje prostoru za voće i povrće da "diše".

No, imajući na umu potencijalnu lažnu iluziju zrelosti, možda ćete morati pronaći drugačiji način da odlučite koju vrećicu voća kupiti. Na primjer, pouzdaniji način da utvrdite je li voće zrelo ili nije je kupiti ono koje nije stavljeno u mrežu. Pripazite na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu. Za agrume, kao i za jabuke i šipak, također se kaže da su teži kada su zreli, pa pripazite na voće koje se čini malo težim nego što biste očekivali.

Ključne riječi

Komentara 2

IV
ivica.vranjic
16:50 04.01.2025.

Možda bolje da ih u sefovima prodaju. Ambalaža bi bila prikladnija.

PA
Pametanumoruludih
15:58 04.01.2025.

Glupost...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije