U teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju navečer u Velikom Korenovu kraj Bjelovara poginuo je 16-godišnjak. PU bjelovarsko-bilogorske objavila je sve detalje tragične nesreće u kojoj je stradao maloljetnik. - Izlaskom iz blagog zavoja ulijevo izgubio je nadzor nad vozilom tako da je u nastavku vožnje udario vozilom u betonski most. Nakon nekontroliranog kretanja, osobni automobil zaustavio se na metalnoj dvorišnoj ogradi, a 16-godišnjak je na mjestu smrtno stradao - poručili su iz PU bjelovarsko-bilogorske.
Kako je došlo do nesreće, analizirao je prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.
"Tragičnom ishodu sinoćnje prometne nesreće kod Bjelovara, nakon izlijetanja nesigurnog automobila s državne ceste D43, kumovao je udarac u betonski prilaz preko uzdužnog odvodnog kanala… Što to znači cesta s nula zvjezdica za sigurnost po EuroRAP-u (Europskom programu za procjenu sigurnosnih značajki cesta)? Za školsko objašnjenje zainteresirane bi trebalo odvesti na državnu cestu D43, od Bjelovara prema Čazmi, kroz naselje Veliko Komarevo, poprište stravične nesreće, u kojoj je sinoć oko 20 sati, nakon jurnjave u Volkswagen Golfu 3 (1991. – 1997.) poginuo 16-godišnji vozač (!), koji je, srećom bio sam u automobilu te kazati: “To je to!”, naveo je stručnjak.
Istaknuo je kako je 16-godišnji vozač upravljao automobilom, čime je u startu napravio jedan od osam najtežih prometnih prekršaja, po kriterijima naše prometne policije.
"Dob vozača i magnituda prekršaja svakako uključuje i odgovornost roditelja. Upravljao je automobilom Volkswagen Golf 3, koji se proizvodio od kolovoza 1991. do kolovoza 1997., iz “sigurnosno pretpovijesnog razdoblja”, bez temeljnih značajki aktivne sigurnosti (sprječava nastanak nesreće) i pasivne sigurnosti (ublažavaju posljedice i sprječavaju težak ishod ako se nesreća dogodi), koje su se značajnije počele uvoditi tek sljedećim modelom Volkswagen Golf 4. Dakle s nula zvjezdica za sigurnost po standardu Euro NCAP", napomenuo je.
U analizi stoji "u takvom automobilu, koji je školski primjer Lijesa na kotačima, posebice s lošim gumama i na skliskoj cesti (!), 16-godišnjak je vozio neprilagođenom brzinom, kršeći čl. 51. st. 1, Zakona o sigurnosti prometa na cestama (kazna 130 eura), izvjesno usto i previsokom, koja je po čl. 53 kažnjiva do 2650 eura ili kaznom zatvora do 60 dana i oduzimanjem dozvole (?!) od najmanje šest mjeseci i šest kaznenih bodova". Istraga će pokazati je li bilo i dodatnih prekršaja – vožnja uz korištenje nedozvoljenih supstanci, korištenje mobitela.
No sve to, kad se sumanuto jureći (s obzirom na uvjete) Golf 3 nije zabio u drugi automobil, nije trebalo rezultirati tragičnim ishodom! Ceste trebaju “opraštati greške”, pa i najteže, a ne masakrirati osobe u vozilima, kao u konkretnom slučaju. Stoga se navedenu prometnicu može nazvati Cestom koja zove smrt, jer da nije udario u konkretni betonski prilaz, desetak metara dalje čekao bi ga drugi, a potom treći… U Hrvatskoj je stotine kilometara cesta s ovakvim pogibeljnim zonama izlijetanja, na kojima godišnje nepotrebno gubimo desetke života.
Stoga bi na prometnicama gdje postoje takvi pogibeljni kruti objekti u zonama izlijetanja, posebice državnim cestama, trebalo postaviti zaštitne ograde, a ako je nema, kao u konkretnom slučaju, brzinu bi trebalo ograničiti na 40 km/h i postaviti poprečne vibracijske usporne trake. A na svim novim prometnicama ubuduće bi trebalo izbjegavati takva rješenja ili ih riješiti na siguran način.
"U konkretnom je slučaju, dakle, nakon kućnog odgoja, fiskalne politike prema novim i rabljenim vozilima te policijskog nadzora zatajila i pasivna sigurnost prometnice(kad se nesreća desi da posljedice budu čim manje). No, nesreću je prvenstveno izazvala kompromitacija aktivne sigurnosti: višestruko kršenje prometnih propisa. Treba se zapitati i kako se 16-godišnjak uopće usudio voziti automobil, očito se ne plašeći da će ga prometna policija zaustaviti te da će potom primjereno biti kažnjen", napomenuo je Marušić i zapitao se je li to bilo prvi puta da je 16-godišnjak vozio.
Ova stravična nesreće ukazuje na nužnost mjera, napomenuo je Željko Marušić. Predložene mjere prenosimo u cijelosti.
"1. Na sve dionice, poput državne cestu D43 kod Bjelovara, treba postaviti uspornike i/ili zaštitne ograde, a svako buduće postavljanje betonskog prilaza ili armiranobetonskog mostića preko uzdužnih odvodnog kanala uz rub prometnice treba biti moguće jedino nakon prometnog elaborata i posebne dozvole.
2. Povećati izvjesnost kažnjavanja na hrvatskim cestama postavljanjem radarskih kamera na svim opasnim dionicama i u naseljima.
3. U noćima vikenda posebno nadzirati prometnice kojima se naša mladež vraća s provoda. Akcije usmjeriti i na objekte/lokacije gdje se mladež provodi, a prilagođenim sredstvima i strategijom sumnjiva vozila zaustavljati čim krenu kući s mjesta provoda, prije nego naprave brzinski i ostale prekršaje te dođu u pogibelj.
4. U odgovornost za posljedice nesreća mladih vozača uključiti roditelje, a za alkoholiziranosti vozača, koji skrive teške i posebice tragične nesreće, i ugostitelje, kod kojih su bili alkoholizirani.
5. Od 15. studenoga do 15. travnja sva osobna vozila na cestama u RH trebaju biti opremljena zimskim gumama. Na kupnju guma uvesti povrat PDV-a do visine PDV-a na računu za godišnje servisiranje vozila u legalnom autoservisu, uz uvjet da se vozilo servisira barem jedanput godišnje.
6. Za nove automobile koji imaju 5 zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP standardu treba uvesti popust od 50 posto na trošarinu (PPMV) i posebni godišnji porez, a ako usto imaju sustave autonomnog kočenja i upozorenje napuštanja trake – ukinuti te uvesti dodatni bonus na obvezno i kasko osiguranje. Na stara, a brza i nesigurna vozila treba uvesti progresivni malus na autoosiguranje", naveo je Marušić u svojoj analizi.
VIDEO: Radnici Čistoće prosvjeduju zbog otkaza trojici kolega
to nije pogibeljna zona za one koji se drže ograničenja u Velikom Korenovu... problem je što tu voze i 100 i više, a naseljeno je mjesto, tj. početak naseljenog područja. i naravno da je onda pogibeljna zona e moj stručnjače