Onoliko koliko se planira dobiti od koncesionara, oko tri milijarde eura, možemo i sami vrlo brzo zaraditi, uz pametnije gospodarenje autocestama. Odnosno, uz bolju naplatu mogli bismo godišnje uprihoditi oko milijardu eura – mišljenje je profesora zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Željka Marušića. Tako ističe model kojim bismo snizili cestarinu za turiste koji ostaju dulje u zemlji.
– Autoceste nismo gradili zbog cestarina, to nije bio motiv, nego da oživimo gospodarstvo i turizam, pa ako će tome služiti niske cestarine, to ćemo i napraviti.
Koncesionar će raditi suprotno jer će mu biti u interesu samo profit, a za moguću štetu na gušenje gospodarstva i turizma te gubitak ljudskih života neće ga biti briga – komentira Marušić. Kaže da bi monetizaciju sigurno pratilo i lošije održavanje jer će koncesionar preusmjeriti tegljače s autocesta na ostale prometnice.
>>Monetizacija je tema oko koje će se dogovoriti SDP i HNS
>>Hajdaš Dončić: Ili monetizacija ili Pelješki most
>>'Monetizacija nije prodaja autocesta. I dalje ćemo biti vlasnici istih autocesta'
Za to ne treba biti stručnjak jer to i svaka kumica sa placa zna.