DESET SAVJETA

Prometni stručnjak objasnio: Kako se popeti na rubnjak bez oštečenja aluminijskih naplataka i guma

Ilustracija
Pixabay/Ilustracija
20.02.2023.
u 16:57

Štetno se penjati na rubnjak i spuštati s oba kotača istodobno, to treba obaviti fazno – jednim po jednim kotačem, ističe, između ostalog, Željko Marušić

Prometni stručnjak Željko Marušić ističe kako penjanjem automobilom na rubnjak nastaje dinamičko opterećenje podvozja, uz rizik oštećenja guma, naplataka, amortizera, kuglastih zglobova i ležajeva te se remeti geometrija kotača i potom ugrožava sigurnost. Na Autoportalu ističe kako do penjanja automobilom na rubnjak često dolazi pri parkiranju, iako se time riskira kazna od 40 eura s obzirom na to da je parkiranje na pločniku, osim na obilježenim parkirnim mjestima, zabranjeno. Osim toga, skuplji problem mogu biti oštećenje guma i aluminijskih naplataka. Vozačima savjetuje da izbjegavaju penjati se automobilom na rubnjake, no donosi deset savjeta za one koji ne mogu izbjeći taj manevar. 

  • Napušite gume na tlak zraka za puno opterećenje. Time se smanjuje uvijanje gume pa teže dođe do kontakta rubnjaka s mekanim bokom gume i osjetljivim naplatkom.
  • Svakom rubnjaku varira visina pa dobro pregledajte gdje je najniži i tu se penjite/spuštajte.
  • Zamolite sve osobe da prije penjanja/spuštanja iziđu iz automobila, radi lakšeg penjanja te smanjenja opterećenja na kotače i podvozje.
  • Štetno se penjati na rubnjak i spuštati s oba kotača istodobno, to treba obaviti fazno – jednim po jednim kotačem.
  • Na veće rubnjake preporučljivo se penjati najprije pogonskim kotačima, jer pogonska obodna sila smanjuje dinamičko opterećenje kotača i podvozja.
  • Automobilom priđite rubnjaku lagano i pod horizontalnim napadnim kutem od 45 stupnjeva te, kada ga kotač dodirne, zaustavite automobil. Što je napadni kut manji, veći je rizik oštećenja bokova gume i naplataka.
  • Prednje kotače pri penjanju volanom zakrenite za dodatnih 20 stupnjeva prema rubnjaku, a pri spuštanju za dodatnih 20 stupnjeva od rubnjaka. Time se opterećenje s mekanih bokova gume prebacuje na čvrstu i otpornu gaznu plohu te smanjuje rizik kontakta (oštećenja) naplatka s rubnjakom.
  • Penjite se lagano, u prvom stupnju prijenosa, po fazama. Kad se popnete prvim kotačem, zaustavite automobil kad rubnjak dodirne drugi, i potom lagano uspnite.
  • Automobilom se s rubnjaka spuštajte, također, pod horizontalnim kutem od 45 stupnjeva, po fazama, dozirano kočeći pri spuštanju svakog kotača.
  • Treba biti dovoljno prostora za manevar (u suprotnom odustanite!), kako nakon penjanja/spuštanja prednjim kotačima preranim zakretanjem u smjeru rubnjaka ne biste smanjili horizontalni kut između stražnjih kotača i rubnjaka te povećali rizik oštećenja gume i naplatka.

Komentara 2

Avatar HajdukLika
HajdukLika
18:06 20.02.2023.

Samo jedan savjet: Ne penji se na rubnjak!

DU
Deleted user
19:25 20.02.2023.

Meni kao ćitatelju , ova mi je riječ "oštečenje" ćudna.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije