Zagreb odnedavno ima specijalizirane savjetnike za pivo, a devet polaznika, uglavnom vlasnika ugostiteljskih objekata i konobara koji su u pet dana naučili ono što dosad nisu znali o tom piću, dobit će i potvrde od Zagrebačke pivovare. Trenutačno se ona još ne može upisati u radnu knjižicu jer se mora odslušati 120 sati, no po ulasku u EU, potvrda će se moći upisati u europass, koji će zamijeniti sadašnje radne knjižice.
Projekt edukacije osmislila je tvrtka Adriatic Educatio, specijalizirana za obrazovanje odraslih u ugostiteljstvu i turizmu, a izložila ga je Zagrebačkoj pivovari, koja ga je odlučila financirati. Osim toga, 30 posto financiranja preuzeo je i Grad Zagreb te Turistička zajednica Grada Zagreba. Troje predavača na predavanjima, osim o proizvodnim procesima piva te psihologiji gosta, učili su polaznike i ritual pravilnog točenja.
– Najbitnije je u cijelom procesu svakodnevno čišćenje cijevi točionika. Mnogim ugostiteljima normalno je da čiste aparat za kavu, ali malo je tko znao da se i aparat za točenje piva mora čistiti – rekla je Marijana Dakić, jedna od predavača te zaposlenica u Zagrebačkoj pivovari. Osim teorije, praktični dio nastave uključivao je simulaciju prodavanja piva u kafiću, a ideja je bila da se jako frustriranom gostu proda pivo iako ga on ne želi. No, što znate više o proizvodu koji prodajete, lakše ga je i prodati, slažu se polaznici.
– Radim u restoranu nasuprot katedrale, u koji zalaze mnogi turisti koji žele znati ponešto o povijesti zagrebačkog piva, pa mi je edukacija pomogla u tome – kaže konobar Tinko Rosandić. Snježani Mamić edukacija je bila potrebna iz sličnog razloga, ona je, naime, vlasnica pizzerije u blizini Bundeka.