Saborska oporba jutros je kritizirala nove uštede u Hrvatskim željeznicama koje se, upozorili su, lome preko leđa građana. HDSSB-ov Krešimir Bubalo stanku je tražio jer HŽ putnički prijevoz ukida linije prema Slavoniji i Baranji, posebno prema Gradu Osijeku koju zbog toga postaju odsječeni.
- Nove uštede u HŽ-u lome se preko leđa građana Osijeka, Slavonije i Baranje. Sa smanjenjem kapitalnih davanja, s nestajanjem Slavonije i Branje iz proračuna, ali i s ovim zadnjim udarcem ukidanja linija zvoni zvono na uzbunu za sve koji žive u Slavoniji i Baranji u odnosu na maćehinski odnos ove Vlade, HŽ-a i resornog ministra – kritizira Bubalo koji smatra da se s ovim želi pogodovati "nekima koji se bave autobusnim prijevozom koji je skuplji od željezničkog prijevoza koji je dostupniji njegovim sugrađanima koji žive u neimaštini".
- Naš zahtjev je da se ove linije ne ukidaju do jedne temeljite rasprave u Saboru – poručio je Bubalo koji je tražio da u Sabor dođe i ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić i sve pojasni.
HDZ-ov Ivan Šuker ovo vidi kao posljedicu restrukturiranja velikog sustava pri čemu se nije vodila briga o onima koji ga koriste.
- Možete misliti što će se dogoditi nakon monetizacije autocesta kada se radi daleko od očiju javnosti, kada se ne vodi briga o onima koji koriste taj sustav i kada se ne vodi briga o tradiciji. Vi ne možete jednu prugu ukinuti i reći ona nije isplativa i doviđenja. Ali ako netko tu prugu koristi da bi išao na posao, u školu, kod liječnika, onda se onaj tko obnaša vlast na razini države mora pobrinuti da subvencionira drugog prijevoznika koji će to prevoziti – objasnio je Šuker te dodao da se njegova stranka već usprotivila ovom ukidanju linija.
- Na žalost, te pruge se ukidaju upravo u područjima gdje je dohodak po stanovniku najniži i to je možda najveća i najlošija stvar u svemu – upozorava Šuker.
Laburist Mladen Novak podsjetio je da je u više navrata upozoravao na kriminal u HŽ-u.
- Kriminal je ako HŽ putnički prijevoz ugovorom daje u najam svoje lokomotive privatniku koji će prevoziti teret, dakle stvara konkurenciju unutar sustava HŽ-a i sada taj isti HŽ putnički prijevoz ukida vlakove. Po mom mišljenju to je svjesno uništavanje – tvrdi Novak kojemu je zanimljivo da je sumnjivo sve što je u sustavu ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića.
- Sve je sumnjivo, svuda osjećate miris koji ne možemo dokazati, ali ima tko bi se time trebao baviti i s ove govornice sam u već nekoliko navrata pozivao i DORH i USKOK da uđu u taj sustav, da provjere što se tamo događa – kaže Novak koji podržava prijedlog Bubala da ministar dođe u Sabor, ali i da Sabor raspravi problematiku HŽ-a.
- Kad već on neće doći, dvije i pol godine ne dolazi na sjednicu odbora, na tematsku sjednicu odbora čovjek se ne može pojaviti, ne udostoji se, njemu je poniženje razgovarati sa saborskim zastupnicima. Neka se pojavi barem ovdje, neka nam da obrazloženje, neka obavijesti hrvatsku javnost, ako mu je već poniženje obraćati se Hrvatskom saboru – zatražio je Novak kojemu je apsurdno da se ide u rekonstrukciju pruge Knin-Zadar, a istovremeno se donosi odluka o ukidanju putničkog i teretnog prijevoza.
- Zar tu nije netko lud? Ako negdje treba isušiti močvaru, onda je to u resoru Hajdaša Dončića, odnosno HŽ-a – zaključio je laburist Mladen Novak.
>> U HŽ Cargu na jednu lokomotivu 8 strojovođa, a njih do posla vozi 25 vozača
Racionalizacija, efikasnost, novi poslovni i razvojni projekti - a ne puke brojčane uštede i to u pravilu na štetu radnika građana hrvatske.