Hrvatski sabor

SDP protiv plutajućeg LNG terminala - To je zakon na štetu svih građana RH

SDP
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/5
08.06.2018.
u 13:19

SDP-ov Domagoj Hajduković podsjetio je da 10 posto prihoda od turizma u Hrvatskoj čini turizam na Krku, što čini oko 250 milijuna eura godišnje

Lex LNG je zakon na štetu svih građana Hrvatske, ne samo lokalnog stanovništva u Primorsko-goranskoj županiji, pa se postavlja pitanje koji se interesu kriju u pozadini da Vlada na silu po hitnoj proceduri gura taj zakon iako mu se protive i lokalni predstavnici njihovih stranaka, poručili su SDP-ovci s konferencije za medije u Hrvatskom saboru dok je paralelno u sabornici trajalo odbijanje njihovih 369 amandmana. SDP-ovci su ponovili da se ne protive izgradnji LNG terminala u Omišlju, ali se protive izgradnji plutajućeg umjesto kopnenog terminala.

- Ovo je rijedak slučaj gdje se u Saboru zanemaruju interesi građana, krše i Ustav i brojni zakoni, pa se postavlja pitanje za koga se gura taj zakon? - zapitao se SDP-ov Željko Jovanović. Podsjetio je na posebnu spornu odredbu zakona prema kojoj se država obvezuje naplatiti gubitke operatoru ako ne bude poslovao pozitivno.

- Država to plaća iz proračuna, dakle, ovo je zakon na štetu svih građana RH. Treba podsjetiti i da je LNG terminal nezakonit jer ga nema u prostornom planu. Ovo je još jedna izdaja HDZ-a i vrijeme je da kažemo dosta – kazao je Jovanović te najavio da će, ako treba, nelegalnost zakona dokazivati i na Europskom sudu.

Njegov stranački kolega Saša Đujić dodao je kako su oni za kopneni LNG terminal koji je legalno postojati u prostornom planu.

- Ne možemo vjerovati da Vlada ovaj zakon gura po hitnoj proceduri. Svi građani, sve političke opcije u Primorsko-goranskoj županiji su protiv plutajućeg terminala, pa i braniteljske udruge, rijetko koja tema može dovesti do takvog konsenzusa – kaže Đujić. Pita se zašto slučaj ne komentira ministar turizma Gari Cappelli, kako zbog činjenice da i sam dolazi iz te županije, kako zbog lošeg utjecaja plutajućeg LNG terminala na lokalni turizam, ali i turizam cijele države.

- On će svaki vikend kad bude putovao doma na Lošinj prolaziti kod tog rugla od brodusine. Kako će to svojoj djeci objasniti? Kako će HDZ-ovi zastupnici koji dolaze iz tog kraja objasniti da su glasovali za ovaj zakon, kako će se vratiti doma? Podsjećam ih da su funkcije prolazne, da smo tu zbog građana – naglasio je Đujić.

SDP-ov Domagoj Hajduković podsjetio je da 10 posto prihoda od turizma u Hrvatskoj čini turizam na Krku, što čini oko 250 milijuna eura godišnje.

- Omišalj je dobra pozicija za kopneni LNG terminal, no za plutajući su možda postojale bolje lokacije. Treba podsjetiti i da Luka Rijeka još nema načina kako taj ukapljeni plin prebaciti na vlak i voditi ga dalje, zato nema rješenja i dalje – podsjetio je Hajduković. Isto tako, nastavlja, u blizini budućeg terminala nalazi se i vrijedno arheološko nalazište Mirine-Fulfinum koje je na listi top 20 nalazišta i koje u sezoni posjeti 1000 ljudi dnevno.

- Kako će terminal utjecati na to? Projekt ne garantira ni jeftiniji ni dostupniji plin – tvrdi Hajduković te dodaje kako bi se na gradnji kopnenog terminala angažiralo dvostruko više radnika nego što će to trebati za plutajući. U početku je Vlada govorila kako je plutajući terminal komercijalni projekt za strance, a sada je to, u nedostatku boljih argumenata, proglašeno strateškim izvorom plina u slučaju da Rusija obustavi isporuku, kaže Hajduković.

- Ako je to širi interes od nas samih, ako treba služiti i drugim zemljama, zašto bi samo Hrvatska snosila posljedice – zanima Hajdukovića.

Njegov kolega Joško Klisović pita se čemu nepotrebni troškovi ako se zna da je plutajući terminal zapravo samo prijelazno rješenje prema kopnenom terminalu.

- LNG terminal je od strateškog interesa Europske unije jer pridonosi njenoj energetskoj stabilnosti. Taj terminal prvenstveno služi kako bi se nadomjestio nedostatak u slučaju nestašice plina i Hrvatska tu vidi svoju prednost jer se čvrsto etabliramo na energetskoj karti EU – rekao je Klisović. Osim što bi Hrvatskoj kopneni terminal donio profit, donio bi i dobre odnose s ostalim zemljama EU koje bi ga koristile, kao i sa susjednim zemljama koje tek trebaju ući u EU.

- To je dakle i investicija u dobre bilateralne odnose. Kada govorimo o investicijama, svaki kapital je dobrodošao, pa i ruski, Hrvatskoj trebaju partneri, ali ne samo jedan, ne samo Rusija – naglasio je Klisović podsjetivši kako su Rusi već iskazali interes za kupnjom dionica Ine od MOL-a, privatizaciju HEP-a, njihove dvije banke će praktički biti većinski vlasnici Agrokora...

- Trebamo investicije, ali nikako samo iz jedne zemlje – zaključili su SDP-ovci apelirajući još jednom na zastupnike i Vladu da se odupru plutajućem LNG terminalu.

SDP
1/6

Komentara 39

Avatar Toni Broo
Toni Broo
13:48 08.06.2018.

SDP-ovci se ne protive izgradnji LNG terminala u Omišlju, ali se protive izgradnji plutajućeg umjesto kopnenog terminala. Slučajnost? Luksemburška tvrtka Gasfin aktivno je sudjelovala u financiranju i izradi ekološke studije koja se protivi plutajućem terminalu. Ta je tvrtka bliski poslovnii partner ruskog Gazproma, a otkupom potraživanja austrijskeke Hypo banke postala je vlasnik zemljišta u Omišlju gdje bi oni htjeli graditi kopneni terminal. Gasfin se zauzima za izgradnju kopnenog terminala. Ovi SDP-ovci su ruski igrač i tko zna s koliko love su podmazani da sabotiraju plutajući LNG terminal. Hoće li i DORH, MUP i tajne službe reagirati? Naravno da neće jer tim institucijama drmaju likovi istog svjetonazora i mentalnog sklopa kao SDP-ovci.

RI
rightside
13:32 08.06.2018.

da da,,))) a ponajvise na stetu partijskog financijskog stanja i novca namjenjenog za sljedece izbore (jer sad sami nemaju ni za otplatu kredita kamoli za nove izborne kampanje)

DE
derin
13:56 08.06.2018.

Hoće li sad Nacional i drugi mediji pisati o vezi SDP-a i Rusa, ne čak i neki od njih izgledaju odjednom su na ruskoj strani.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije