Jedan je 38-godišnji Solinjanin doživio pravi šok nakon što je izgubio osobnu iskaznicu. Da mu nedostaje dokument, primijetio je kada je htio preuzeti plaću.
Kako osobnu iskaznicu nije uspio pronaći, otišao je u policijsku postaju i prijavio njezin gubitak te napravio novu.
No nekoliko mjeseci poslije doživio je neugodno iznenađenje.
Lani pred Božić na njegovu je kućnu adresu stiglo rješenje o ovrsi. teleoperater A1 Hrvatska d.o.o. obavještava ga, posredstvom ovlaštenih zastupnika, odnosno javnobilježničkog ureda koji je rješenje o ovrsi i donio, da tvrtki duguje gotovo 4,5 tisuća kuna sa zateznim kamatama; s drugim nastalim troškovima, sveukupno nešto više od šest tisuća kuna, piše Slobodna Dalmacija.
Solinjanin nije znao o čemu je riječ pa je zatražio objašnjenje telekomunikacijske tvrtke.
Trošak je, prema izvatku iz poslovnih knjiga tvrtke A1, nastao u ožujku, i trebao je biti plaćen na rate, s dospijećem prve polovicom travnja, a zadnje, šeste, polovicom rujna prošle godine. Kupnja je obavljena na ime Solinjanina, ali ne i na njegovu adresu, odnosno isporuka kupljenog obavljena je na drugu adresu s kojom Solinjanin nema veze. Pokušavajući doznati što je uopće kupljeno na njegovo ime, preko službe za korisnike saznaje da je riječ o, kako mu je rečeno, telefonski sklopljenom ugovoru o kupnji mobitela, doznao je marku i cijenu te datum sklapanja ugovora koji pokazuje da je ugovor sklopljen nakon što je on već dobio novu osobnu iskaznicu.
Na rješenje o ovrsi Solinjanin je u zakonskom roku od osam dana podnio prigovor javnom bilježniku te teleoperateru A1. Slučaj je, također, odmah prijavio policiji, odnosno podnio kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja.
– Je li moguće da je nečije podatke ovako lako iskoristiti? I kako je moguće ovakve ugovore sklapati "na neviđeno"? Pa svatko onda može nečije ime, prezime, OIB... zapamtiti, prepisati, fotografirati osobnu, pa je onda koristiti i online i na druge načine. To su zapravo posve nezaštićeni podaci, svatko može očekivati da mu sutra dođe ovrha za neplaćanje ne samo mobitela nego i kuće – u šoku je on.
O slučaju se oglasio i A1.
– Ako je pretplatnički odnos sklopljen nakon prijave gubitka ili otuđenja dokumenata i korisnik dostavi potrebne dokaze o prijavljenom nestanku, A1 Hrvatska ugovore će poništiti i oštećeni korisnik neće imati posljedica. Ako je pretplatnički odnos sklopljen prije gubitka ili otuđenja dokumenta, korisnik to treba prijaviti policiji, a u A1 Hrvatska treba poslati pisani prigovor uz dokaz o prijavi nadležnom tijelu (policiji), na temelju čega će se provesti žalbeni postupak. Do okončanja spora linije se stavljaju u mirovanje. A1 Hrvatska postupit će u skladu s odlukama nadležnih tijela – objasnili su.
>> Kako građani nezakonito smanjuju račune za plin i struju
Jel provjerava netko uopće potpise, banana zakoni u banana državi.