Hrvatska je bila među državama članicama koje su se tome protivile, ali Vijeće EU u sastavu ministara prometa preksinoć se složilo s općim pristupom za novi paket propisa o mobilnosti, koji će uvesti novosti kao što je obveza za vozače kamiona da redoviti tjedni odmor od vožnje provode izvan kabine.
Drugim riječima, spavanje u krevetu u kabini, koliko god taj krevet bio udoban, moći će se računati pod dnevni odmor, ali neće se više moći računati kao tjedni odmor.
Druga je novost obveza (do kraja 2024.) uvođenja pametnog tahografa, koji će bilježiti kada i gdje je neki kamion prešao državnu granicu, kao i aktivnosti utovara i istovara. Jedan od ciljeva ove reforme sektora cestovnog prijevoza na razini EU je da se spriječi tzv. sustavna kabotaža, odnosno situacije u kojima prijevozničko poduzeće iz jedne države članice zapravo sustavno radi na tlu druge države članice EU. U tome će pomoći pametni tahografi.
Također, mijenjat će se i praksa u kojoj, primjerice, hrvatski kamion koji vozi robu do Njemačke može, na povratku, kad je prazan, neograničeni broj puta stati negdje usput i ukrcavati robu koju vozi u Hrvatsku. Po novim pravilima, na putu prema zemlji odredišta i na putu natrag bit će dopuštene najviše dvije dodatne aktivnosti utovara/istovara u oba smjera, a za sve aktivnosti iznad toga morat će se primjenjivati režim koji vrijedi za upućene radnike.
- Rasprava je zaista bila žustra, sastanak se oduljio i nakon ponoći. Austrijsko predsjedništvo predložilo je kompromisni prijedlog, mi ga, nažalost, nismo mogli podržati zbog niza pitanja, od spavanja vozača u kabini do pametnog tahografa, ali idemo dalje. Ostali smo u manjini, nije problem - komentirao je ministar Oleg Butković ishod sastanka u Vijeću EU.
>> Pogledajte koje su najbolje gume
Znaci soferi ce morati spavati pod Kamionom,i zavti policiju, daih snima dok spavaju.