Vijest iz Beograda, koju je objavila agencija “Beta”, o hrvatskom neuspjelom pokušaju kupnje borbenog zrakoplova, netočna je. Vijest kaže da je vlada Srbije odbila prodati otpisani borbeni zrakoplov Jastreb (NJ-21, dvosjed), po cijeni od 70.000 američkih dolara, “a krajnji korisnik bila bi Hrvatska vojska”.
Kupac doministar, ali ne država
U obrazloženju ministarstva financija i privrede Srbije stoji kako avion nije izvezen u Hrvatsku “zbog nepotpune dokumentacije podnosioca zahtjeva”. Vojni analitičari vijest tumače apsurdnom, a demantira i MORH.
– Vlada RH, MORH ili OS RH nikad nisu imali u planu nabavu takvog zrakoplova niti su vladi Srbije poslali zahtjev za kupnju – objašnjava glasnogovornik Mislav Simatović. Točno je, međutim, da je ponuda za kupnju Jastreba uistinu došla 2010. iz RH. Navodno iza nje stoji, u zrakoplovnim krugovima znani Boris Smrečki, entuzijast i poslovnjak koji se bavi remontom zrakoplova. Smrečki je u vrijeme koalicijske vlade 2001.-2003. bio doministar prometa (HNS), a kasnije je osnovao tvrtku “ZPZ tehnika” u Zagrebu i Sloveniji. Na ljubljanskom aerodromu Brnik ima hangar opremljen za remont nekoliko vrsta putničkih zrakoplova proizvođača poput ATR, EMB, SAAB, Pilatus i Cessna. Smrečki, međutim, obavlja i remont borbenih zrakoplova, uglavnom tehnike iz bivše SFRJ. Tvrdi da na remontu posjeduje nekoliko G-2 i G-4 borbenih zrakoplova koje uređuje za prodaju. Tako je pokazao interes i za Jastreba. Radi se o školskim zrakoplovima za obuku pilota.
Najčešće obaran jugoavion
S obzirom na to da je B. Smrečki iz RH, u Beogradu su pretpostavili da je zrakoplov za HRZ. Krivo, s obzirom na to da oružje u nas može kupiti tek Vlada, a MORH ili HRZ to samostalno ne mogu. Stručnjaci navode kako HRZ ne pokazuje potrebu za ovakvom vrstom školskih aviona, u slučaju Jastreba, otpisanom i vrlo starom zrakoplovu. Prije 10 godina HRZ je, prvi u svijetu, prihvatio rješenje da se, nakon obuke na turboprop Pilatusu, vojni piloti odmah upućuju dalje na obuku na supersoniku (MiG-21). U svijetu je uobičajen prijelaz s klipnih na školske mlažnjake, potom na supersonike. Jastreb je, inače bio najčešće rabljeni avion JNA tijekom rata, a najviše ih je oboreno u RH. Posebno se pamti slučaj obaranju dvaju zrakoplova kod Šibenika i povik branitelja: Oba dva, oba su pala!
Stari avion od Srbije htio je kupiti bivši doministar prometa
Entuzijast i poslovnjak Boris Smrečki ima tvrtku ZPZ koja se u Sloveniji i Hrvatskoj bavi remontom zrakoplova
Komentara 69
Ne želimo da ga slupate
Uistinu, kog će nam vraga ta krama? Podzvučni borbeni zrakoplov koji nije u letnom stanju...Podnositelja ovog suludog zahtjeva treba istog trena otpustiti.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
hahaahhahhaahahha Hrvatisu poludili,