PROMO

STIPENDIJA za studij na Veleučilištu VERN'

Vern (1)
Foto: Vern
1/6
PR
Autor
PR članak
21.06.2012.
u 08:41

Privatno poduzetništvo temelj je razvoja svih nacionalnih ekonomija

Veleučilište VERN' u suradnji s Večernjim listom dodjeljuje punu trogodišnju stipendiju za prijediplomski studij Ekonomija poduzetništva, čija je vrijednost 110.250 kuna. Kroz pet lekcija VERN'ovih predavača, objavljenih u pet brojeva Večernjeg lista budućim studenima otvara se prozor u svijet ekonomije poduzetništva. Pročitajte zadnju lekciju i prijavite se za sudjelovanje u kvizu!
Više o stipendiji i kvizu: www.vern.hr/ep/stipendija.

Privatno poduzetništvo temelj je razvoja svih nacionalnih ekonomija

Privatno poduzetništvo najuspješniji  je pokretač razvoja i napretka gospodarstva svih zemalja svijeta. Poduzetnici i inovatori radikalno su transformirali svjetska gospodarstva, a u vrijednosnom sustavu samozapošljavanje poduzetniku donosi najvišu razinu osobnog zadovoljstva.

Poduzetništvo je proces prepoznavanja prilike, prikupljanja sredstava za njenu realizaciju, stvaranja i raspodjele novostvorene vrijednosti i kao takvo je ključni element gospodarstva SAD-a, ujedno i čimbenik odgovoran za “gospodarsko čudo” poslijeratne Europe, a pokretač je i rasta novih gospodarstava zemalja Dalekog istoka.

U poduzetničkom procesu,  poduzetnika se može definirati kao pojedinca koji stvara novu vrijednost i u tom procesu preuzima rizik gubitka u novcu, vremenu i ugledu. To je inovativna osoba koja ima viziju, koja ima sposobnost određivanja poslovnih ciljeva, koja može utvrditi poslovnu strategiju te zna koncipirati poslovni plan.

Uzroci i povodi za poduzetništvo

Istraživanja su pokazala da se ljudi odlučuju za poduzetništvo uglavnom iz tri razloga: radi prepoznavanja poslovne prilike, radi samozapošljavanja te zbog nastavljanja obiteljskog posla.  

Uspješni poduzetnici crpe svoje ideje za poduzetničke pothvate iz mnogih izvora, ali najčešće iz prijašnjeg zaposlenja, što znači da su poslovne ideje najčešće stvorene tijekom vlastitog rada ili djelatnosti.  Uspješni poduzetnici znaju razlikovati poduzetničku ideju od poduzetničke prilike. Tek kada je poslovna ideja detaljno provjerena na tržištu može se dati odgovor da li postoji poslovna prilika, ili ne. Drugim riječima, poslovna prilika je detaljno provjerena poslovna ideja koju je moguće realizirati.

Opasnosti i prilike poduzetničkog projekta

Glavna opasnost ulaska u poduzetništvo je činjenica da veliki broj malih poduzeća propada već u „djetinjstvu“. Istraživanja govore da više od 50% novih poduzetnika prestane s radom nakon 2-3 godine. Jedan od razloga je nepostojanje vizije odnosno realne projekcije stanja vlastitog poduzeća u budućnosti. Drugi razlozi leže u neprikladnim ili nedovoljnim sredstvima potrebnim za pokretanje poduzetničkog pothvata, kao što su: ljudski resursi, financijska sredstva te fizička  sredstva koja obuhvaćaju zgrade, opremu, strojeve i slično.

Informatizacija i internetizacija omogućavaju malim poduzećima izvoz na globalna tržišta. U razvijenim zapadnim zemljama uočava se trend da potražnja kupaca seli od proizvoda priznatih proizvođača prema proizvodima koji ne figuriraju kao renomirani brandovi (“no name” proizvodi) što predstavlja dodatnu, značajnu priliku za manja poduzeća u našoj zemlji.
Međutim, za opstanak na tržišnoj sceni, poduzetnici trebaju pomoć, a prije svega obrazovanje, zatim dostupnost financijskog kapitala, što je često ozbiljna prepreka poslovnom uspjehu, te konkretnu podršku države za internacionalizaciju poslovanja i osvajanje stranih tržišta.

Obrazovanje za poduzetništvo

Na prijediplomskom studiju Ekonomije poduzetništva putem interaktivnih nastavnih  metoda studenti se upoznaju s temeljnim postavkama poduzetničkog procesa, preispituju i analiziraju vlastite poduzetničke osobine i sklonosti kao i svoju motivaciju za pokretanje poduzetničkog pothvata. Naučena znanja i vještine omogućavaju studentima razvoj poduzetničkih potencijala i sposobnost za uspješni nastavak i unapređenje obiteljskog posla, ili pokretanje samostalne poslovne aktivnosti. Kombinirajući relevantnu svjetsku literaturu, ali i uvažavajući specifičnu hrvatsku tranzicijsku gospodarsku realnost i iskustva hrvatskih poduzetnika, kroz kolegij Poduzetništvo studenti uče strateške alate za procjenu poduzetničke prilike i kontinuirano razvijaju spoznaju o potrebi ozbiljnog pristupa poduzetništvu, polazeći od činjenice da  je lako postati poduzetnik, ali da je, obzirom na zahtjevno i kaotično stanje na tržištu, teško opstati.  

Da bi se u što većoj mjeri smanjio rizik promašaja, studente se upućuje da prije pokretanja posla dobro testiraju sebe, svoje osobine i svoju poslovnu ideju. Također, upućuje ih se na značaj identificiranja tržišne niše koja predstavlja nedostatak proizvoda ili usluge na tržištu za zadovoljenje važnih potreba kupaca uz istovremenu mogućnost stvaranja dodane vrijednosti za poduzetnika.

Vesna Cvitanović, certificirani učitelj/trener za malo i srednje poduzetništvo, predavač i nositelj kolegija Poduzetništvo na prijediplomskom studiju Ekonomija poduzetništva Veleučilišta VERN', suautor Udžbenika Poduzetništvo 

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?