Zastupnici Europskog parlamenta izglasali su u Strasbourgu rezoluciju za postizanje boljih i učinkovitijih prava putnika u zračnom prometu koja će im osigurati naknadu za kašnjenje leta više od tri sata te se pojašnjava definicija termina "izvanredne okolnosti". Izvanredne okolnosti su do sada često bile izgovor da se putnicima ne plati odšteta, a u raspravi prije glasovanja zastupnica Dubravka Šuica je objasnila značaj usvajanja ovakve rezolucije u kontekstu Hrvatske.
- Nadam se da ćemo nastaviti raditi na poboljšavanju prava putnika uvijek, a ne samo pred izbore. Zalažem se za jednaka pravila u svim državama članicama EU te želim da svi kao potrošači budemo jednako tretirani, a ovdje su u pitanju putnici, istaknula je Šuica.
Ovu regulativu su s negodovanjem dočekale aviokompanije kojoj je glavni cilj povećati prava putnika i jasno pravno definirati izvanredne okolnosti, prava putnika na naknade u slučaju dugih kašnjenja, pravo na preusmjeravanje, pravo na skrb te propuste prilikom presjedanja i slično.
- Turizam jedan od najznačajnijih sektora u Hrvatskoj, a za više od 15 % BDP-a u 2012. zaslužan je upravo taj sektor. Vrlo je važna veza između zračnog prijevoza, turizma i prava putnika te mi je stalo da putnici mogu ostvariti svoja prava, naglasila je zastupnica Šuica.
Europarlamentarci smatraju da usvajanje regulative nije udar na aviokompanije, jer je interes EU da one ostanu rentabilne. Ovo je samo poboljšanje postojećih mjera kako bi se zaštitila prava potrošača, a implementacija regulative se očekuje poslije europskih izbora.
>> Qantas najsigurnija zračna kompanija, CA dobio sedam zvjezdica!