Zapaljene bengalke, išarana lica crveno-bijelim kockicama, i navijanje nije izostalo ni danas, drugi dan ovogodišnjeg VIP Snow Queen Trophya. Sljemenom su se strovalili skijaši, njih 83 iz 26 zemalja boreći se za staklenu krunu. A ona je ove godine vrijedila 25,5 milijuna kuna koliko je izdvojeno za dvodnevnu skijašku manifestaciju. Zbog krize je ušparano dva milijuna kuna u odnosu na prošlu godinu no navijači, a ni skijaši i skijašice uštedu nisu osjetili.
- Zagreb ima najbolju organizaciju. Na većini svjetskih skijališta rijetko je što besplatno, a mnogi sportaši spavaju u hladnim garažama ili prostorijama pune vode - komentirali su organizatori.
Sljemenska Snježna kraljica otvorila je tako "radna mjesta" za dvije tisuće ljudi koliko ih je još od listopada hrlilo na Sljeme ne bi li u sijećnju sve bilo kako "Bog zapovjeda". Novaca očito nije bilo dovoljno za sve pa je većina mladih ponosno odrađivala posao- volontirajući.
- Cijeli je Zagreb na Sljemenu i ovdje je stvarno odlična zabava.Ne primamo nikakav novac pristale smo volontirati i to nam nije problem - rekla je Dolores Dravinec učenica 1. razreda srednje škole. Ona je zajedno sa svoje dvije prijateljice bila zadužena za podjelu startnih lista i javljanje na info telefone boraveći na Sljemenu od pet ujutro pa sve do 22 sata.
Osjetno više posla imali su konobari i kuhari u Tomislavcu gdje je bio glavni press centar.Iako su tamo čitave godine u ova dva skijaška dana od posla nisu stigli ni predahnuti. O pauzi su mogli samo sanjati.
- Naravno da nam nije teško raditi - složili su se uglas.
Iako se trka održava već šestu godinu za redom, iako je hvale svi strani mediji i svi posjetitelji Sljemenu kronično nedostaje žičara. O gradnji nove priča se još od 2007. godine kada je stara zatvorena zbog kvara na motoru. Bila je to najduža jednokružna turistička žičara u Europi, otkako je provozila u srpnju 1963. godine.
- Žičara bi olakšala i skijašima a i posjetiteljima. Teško je povjerovati u priču kako je ona skupa. Dapače može se napraviti za malo novaca, ali onda treba ulagati u njezino servisiranje - kažu organizatori.
A o žičari se raspravljalo prošlog proljeća, inzistiralo na očuvanju okolišta zbog toga što buduća trasa prolazi kroz Park prirode Medvednica. Ta bi buduća žičara sa novom početnom stanicom u Gračanskom Dolju imala gondole za osam putnika, a izvana držače za skijašku opremu. U sat bi vremena prevezla 1500 do dvije tisuće ljudi. Za novu žičaru ZET-u su preklani stigle ponude iz Austrije, ali dok Ministarstvo okoliša ne blagoslovi studiju ponude su spremljene u ladicu. Od tada pa do danas o žičari više nitko nije progovorio, pa ni samoprozvani "tata" Snježne kraljice Milan Bandić koji je na Sljemenu navijao i za skijašice i skijaše.
- Nikad neću stati na skije i naučiti skijati jer bi na kraju ispalo da sam Sljeme radio za sebe. Što nije točno jer riječ je o najgledanijem događaju u nas. Ovu trku uživo prenosi 20 televizijskih postaja iz Europe, Azije i Amerike - zaključio je Milan Bandić.
SVI NA SLJEME! Svi na središnji dio, pa da se stisnemo kao sardine u kutiji! Svi sa vozilima, da Sljeme još više zagadim! Moramo doći svi, sa skijama, da zakrčimo staze, pa da se po njima može šetati na skijama! Da li je to ono što mi želimo, obični smrtnici? Nastavak slijedi za ono što Sljeme NEMA!